Producatorul auto francez Renault intentioneaza sa elimine aproximativ 3.000 de posturi la nivel mondial printr-un program de plecari voluntare care vizeaza functiile suport.

Masura face parte dintr-un plan de reducere a costurilor denumit „Arrow”, care prevede o reducere cu 15% a personalului din departamentele de resurse umane, finante si marketing, potrivit buletinului informativ francez L’Informe, citat de Reuters.

Majoritatea reducerilor de personal ar urma sa aiba loc la sediul central din Boulogne-Billancourt, in apropiere de Paris, precum si in alte filiale internationale.

O sursa apropiata companiei a declarat pentru L’Informe ca decizia finala ar putea fi luata pana la sfarsitul anului. Renault a confirmat ca are in vedere masuri de optimizare a costurilor.

„Avand in vedere incertitudinile de pe piata auto si mediul extrem de competitiv, confirmam ca exploram modalitati de eficientizare a operatiunilor, de accelerare a executiei si de optimizare a costurilor fixe”, a declarat un purtator de cuvant al companiei.

La sfarsitul anului 2024, Renault avea 98.636 de angajati la nivel global.

Citeste si:  Cele mai scumpe masini de curse din lume, la Bucuresti

In luna iulie a acestui an, grupul a raportat o pierdere neta de 11,2 miliarde de euro in prima jumatate a anului, din care 9,3 miliarde au provenit din deprecierea participatiei la partenerul japonez Nissan.

Profitul net a scazut drastic la 461 de milioane de euro, de peste trei ori mai mic decat in aceeasi perioada a anului trecut, din cauza declinului pietei vehiculelor comerciale, a costurilor ridicate pentru tranzitia electrica si a concurentei sporite.

Noul director general, François Provost, numit in luna iulie dupa plecarea lui Luca de Meo la grupul Kering (proprietarul Gucci), se confrunta cu sarcina dificila de a restabili marjele de profit, de a readuce ratingul de credit al Renault la „investment grade” si de a gasi solutii pentru a contracara efectele tarifelor americane si ale concurentei tot mai agresive din partea producatorilor chinezi.

In colaborare cu partenerii sai de alianta Nissan si Mitsubishi Motors, Grupul Renault a anuntat recent ca intra intr-o noua etapa, etapa axata pe dezvoltarea vehiculelor electrice si pe urmarirea sinergiilor industriale in Europa.

Citeste si:  In 2021, modelul iconic 911 nu mai este cel mai vandut model Porsche