Alaturi de investitiile in piata de capital, afacerile in comertul electronic par sa-i atraga tot mai mult pe romani. Cele doua modalitati de folosire a capitalului sunt, evident, foarte diferite, singurul element comun fiind modernitatea optiunii. Comertul electronic este un proces complex, care incepe cu o investitie sustinuta.

“Investitia intr-un magazin online presupune costurile initiale de constructie a site-ului (programare, grafica, hosting), achizitia stocului initial, implementarea modulului de procesare a tranzactiilor online si eventual a unui sistem informatic de administrare a afacerii. Urmeaza apoi costurile curente cu salariile personalului, depozitarea produselor (un cost mult mai redus decat în cazul unui magazin clasic, iar daca este vorba despre servicii sau continut digital, este inclus în costul hosting-ului), livrari si comisioanele care decurg din procesarea platilor online”, explica oficialii Gecad ePayment, in exclusivitate pentru www.SMARTfinancial.ro.

Costurile variaza in functie de amploarea si complexitatea afacerii, fiind negociate de fiecare magazin cu partenerii sai, neputandu-se stabili o regula generala referitoare la timpul de amortizare, mai spun cei de la Gecad ePayment, care vorbesc si despre posibilitatile de intrare pe piata in acest moment.

Citeste si:  Specialistii IT se reintalnesc la Cisco Expo 2006

“Intr-o piata in plina dezvoltare este firesc sa existe foarte multe oportunitati si ar fi dificil sa le mentionam pe toate. Putem insa oferi o radiografie a optiunilor de cumparare în prezent, conform datelor inregistrate prin solutia ePayment; restul este cladit în functie de strategia si intuitia fiecarui comerciant. 1.serviciile online de acces la continut si abonamente la publicatii/TV; 2.bilete de avion; 3.plata facturilor; 4.software; 5.telefoane GSM”. Clasamentul este realizat în functie de numarul comenzilor procesate prin Gecad ePayment.

Un lucru important pentru un magazin electronic este acceptarea a cat mai multe modalitati de plata, pentru a nu targeta exclusiv o anumita categorie de persoane. “Ca in orice afacere, este bine sa lasam clientul sa decida cum anume doreste sa achite produsele sau serviciile cumparate. De aceea, recomandam magazinelor virtuale sa ofere cat mai multe optiuni. In functie de nivelul de incredere si de factorul timp, utlizatorii vor alege de la plata la livrare în numerar pana la plata online prin card bancar. Este bine însa ca pe site sa fie prezentate în amanunt toate metodele de plata. La nivel mondial tendinta inclina catre folosirea cardului ca mijloc de plata. Cu siguranta ca si în Romania in urmatorii ani plata prin card va castiga teren”, spun reprezentantii Gecad ePayment.

Citeste si:  Se privatizeaza Radiocomunicatiile

Interesant de urmarit este si faptul ca multe magazine electronice au semnat aliante cu bancile astfel incat sa poata oferi clientilor si posibilitatea de achizitionare a unor produse cu plata in rate. Astfel, pe internet, consumatorul nu pierde nici avantajul oferit de magazinele clasice.

Sursa: SMART financial – www.SMARTfinancial.ro ©