Noul Land Cruiser, care a ramas discret de la prezentarea sa in august 2023, revine in actualitate. Toyota a decis chiar sa comercializeze legendarul sau off-roader in Franta. Te invitam sa ii descoperi gama, care incepe de la 69.000 de euro… fara taxe!

La fel ca Mercedes G-Class si Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser este unul dintre legendarele 4×4 din lumea auto. La fel ca si rivalii sai, s-a bucurat de o cariera de zeci de ani si a vandut milioane de unitati. Dar standardele de mediu din ce in ce mai stricte si taxele tot mai mari ii fac sa se clatine. Atat de mult incat constructorii auto germani si britanici sunt pe cale sa treaca la un sistem 100% electric. Off-roaderul japonez refuza in continuare sa treaca la electricitate, cel putin pentru moment… Care sunt caracteristicile speciale ale acestei noi generatii de off-roader? Si cat costa? Vei afla in cele ce urmeaza.

Aspectul “Back to basics

Din punct de vedere estetic, noua a 15-a generatie Land Cruiser si-a pierdut curbele si a adoptat linii mai patrate. Capota si acoperisul sunt mai orizontale decat in trecut, in timp ce parbrizul, partile laterale si capacul portbagajului sunt mai verticale. O “intoarcere la elementele de baza”, potrivit Toyota, care descrie designul ca fiind “inspirat de generatiile anterioare (seriile 40 si 70) intr-o fuziune intre traditie si modernitate”. Producatorul spune ca a imbunatatit aerodinamica (da, da!) si a proiectat caroseria pentru a rezista in cele mai extreme conditii. Toyota a dorit, de asemenea, sa faciliteze inlocuirea componentelor caroseriei atunci cand este necesar.

Citeste si:  Cum ar trebui sa alegi un serviciu profesional de inchirieri auto

Logo-ul Toyota a disparut de pe grila frontala, fiind inlocuit cu litere. Linia de centura a fost coborata pana la nivelul habitaclului. Aceasta decupare ofera o suprafata vitrata mai mare si, ca urmare, o mai buna vizibilitate spre exterior. Land Cruiser este disponibil cu faruri dreptunghiulare (si tehnologie Matrix LED). Doar editia de lansare beneficiaza de faruri rotunde, intr-o aluzie la semnatura luminoasa a modelului BJ din 1951 (sau, mai recent, a modelului FJ Cruiser). Farurile de ceata fata sunt mai mult incastrate in partea superioara a barei de protectie pentru a le proteja de deteriorari.

Pana la 7 locuri (optional) la bordul modelului Toyota Land Cruiser

La fel ca si varul sau Lexus GX*, modelul 4 x 4 se bazeaza pe noua platforma TNGA-F, cu un sasiu separat. Potrivit marcii, acest lucru ar trebui sa “imbunatateasca semnificativ capacitatile off-road”. Va trebui sa ne convingem, la fel ca si noua suspensie, care ar trebui sa asigure o mai buna articulare a rotilor. In ciuda unui sasiu cu 50% mai rigid, Toyota sustine ca a imbunatatit confortul. Se va confirma in timpul primelor noastre teste, programate pentru sfarsitul verii.

Citeste si:  Cele mai proaste masini ale anului 2005

Sub capota, Toyota pastreaza motorul diesel 2.8 de 204 CP pentru a actiona toate cele patru roti. Cu toate acestea, motorul cu patru cilindri a renuntat la cutia de viteze automata cu sase trepte in favoarea unei noi transmisii Direct Shift cu opt trepte. Prima treapta de viteza a fost scurtata, iar schimbarile de viteza sunt acum cu 25% mai rapide decat in trecut. Cuplul este disponibil mai rapid datorita turbo reproiectat (lamele compacte si diametru redus). Acesta atinge un varf de 500 Nm intre 1.600 si 2.800 rpm. Viteza de blocare a diferentialului, asigurata acum de un sistem de solenoizi (si nu de un motor), a fost imbunatatita cu 85% (cu 0,15 secunde mai rapid). Aceasta configuratie ii permite acum modelului 4 x 4 sa tracteze pana la 3,5 tone, fata de 3 tone in prezent. La inceputul anului 2025, Toyota va adauga hibridizarea usoara (48 V) la motorul sau diesel.

Preturi foarte ridicate

Poate ca numele Land Cruiser este cunoscut de toata lumea, dar modelul nu este disponibil pe scara larga. In 2023, au fost vandute 42 de exemplare, dintre care aproape doua treimi catre companii. Toyota subliniaza ca majoritatea clientilor Land Cruiser sunt profesionisti (95%) care, la fel ca si clientii particulari, vor trebui sa plateasca o penalizare de mediu foarte mare, plafonata la 60.000 de euro in 2024. La casierie, pretul unei masini de turism creste vertiginos. Pretul de intrare este acum de 69.000 de euro pentru finisajul Le Cap. Asta inseamna cu aproape 14.000 de euro mai mult decat versiunea anterioara cu acelasi motor.

Citeste si:  Vanzarile de masini de lux au mers bine in 2006