Luna noiembrie a adus o crestere a vanzarilor auto la nivelul Uniunii Europene. Cuantumul total al masinilor vandute este de 1.15 milioane de unitati, o majorare de 4 procente fata de acceasi luna a lui 2005. Trendul ascendent se datoreaza in primul rand unui apetit ridicat de achizitionare de masini pe doua piete importante ale Europei, Germania si Italia. Pe o alta piata semnificativa a Europei, Marea Britanie s-a inregistrat insa o usoara scadere a numarului total de masini vandute luna trecuta, fata de noiembrie 2005.

Scaderea pietei britanice nu a fost singulara, ci si vanzarile din Franta au cunoscut un trend descendent. O alta piata cu greutate in Europa, Spania s-a comportat similar cu luna noiembrie a lui 2005.

Chiar daca noiembrie s-a ridicat promitator peste aceeasi luna a anului trecut, la nivel global, pe toate cele 11 luni care s-au scurs de la inceputul lui 2006, vanzarile au crescut in europa cu un singur procent fata de 2005. Europenii au cumparat aproximativ 13.5 milioane de masini in 2006, cu o luna inainte de sfarsitul anului.

Citeste si:  25 000 de Renault si Nissan vandute in Romania in 2005

Cele mai vandute branduri in Europa au fost cele germane, care detin acum o cota de 46 de procente din piata Batranului Continent. Cel mai vandut brand german este Volkswagen care a inregistrat o crestere de 7 procente in noiembrie. O crestere notabila este pusa si in dreptul masinilor cu propulsie diesel.

Chiar si asa, brandurile frantuzesti si cele coreene au cunoscut scaderi de aproximativ 5 procente in 2006. Oficialii de la Hyundai nu sunt descurajati de rezultatele din 2006 si spera ca pana la sfarsitul lui 2010 sa ajunga sa detina o cota de 4 procente din piata auto Europeana.