De la anul, societatile comerciale care nu si-au depus, inca, situatiile financiare pentru anul 2005 la Administratia Financiara si la Registrul Comertului vor intra in proces de dizolvare, potrivit modificarilor la Codul Fiscal.

Codul Fiscal include noi schimbari foarte importante pentru proprietarii de societati comerciale. Din pacate, acestea nu sunt mediatizate, iar administratorii firmelor habar nu au ce va trebui sa faca dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana. Astfel, societatile comerciale care nu si-au depus situatia financiara din anul 2005 la Registrul Comertului sunt pe cale de dizolvare. De asemenea, din 2009, firmele nu vor mai putea functiona decat daca isi angajeaza un expert contabil cu studii superioare. O alta modificare foarte importanta adusa de Codul Fiscal este ca, de la anul, vor disparea facturile fiscale, care vor fi inlocuite de un software ce va trebui instalat in calculatoarele fiecarui administrator de firma.

Una dintre modificarile aduse de noul Cod Fiscal, de care multi administratori nu au habar, consta in faptul ca, din ianuarie 2007, firmele care nu si-au depus situatia financiara pe anul 2005 la Registrul Comertului vor intra in proces de dizolvare, ne-au informat reprezentanti ai institutiei.

Citeste si:  Help Net aloca 2,5 milioane de euro pentru achizitii de mici farmacii

„Momentan, dizolvam firmele care nu si-au depus bilanturile pentru anii 2003, respectiv 2004. Din ianuarie vom incepe si cu societatile care nu au predat bilantul pe 2005”, ne-a declarat un oficial al Registrului Comertului. Problema cea mai mare este, insa, ca „nu toti oamenii stiu de aceasta prevedere si se trezesc cu societatile dizolvate, deoarece ei sunt obisnuiti sa depuna bilanturile doar la Administratia Financiara, nu si la noi”, a adaugat sursa ciata. Administratorii societatilor in cauza sunt anuntati prin scrisori trimise prin posta, nerecomandate, si foarte multi dintre destinatari nu intra in posesia plicurilor, pentru ca si-au schimbat sediul sau din alte motive.

Tot de la anul, societatile vor trebui sa depuna note explicative o data cu depunerea bilanturilor anuale. Acestea vor cuprinde angajamentele si garantiile pe care firma respectiva le-a acordat altor societati sau persoane fizice, conform Ordinului 200/22 noiembrie al ministrului finantelor publice.
Totodata, din 2009, situatiile financiare anuale nu se vor mai depune la Administratia Financiara, ci numai la Registrul Comertului, se arata in noul Cod Fiscal.

Citeste si:  Managementul Afacerilor prin Proiecte - curs intensiv de specializare

Din 2007, vor disparea facturile fiscale

De la inceputul anului viitor, agentii economici nu vor mai fi obligati sa intocmeasca facturi fiscale. Acestia vor trebui sa-si cumpere un program de calculator care va genera documentele fiscale ce vor tine locul binecunoscutelor facturi, cu respectarea anumitor elemente obligatorii de identificare. Astfel, controlul tranzactiilor comerciale se va face dupa „metoda incrucisata”, des folosita de Garda Financiara, este stipulat in normele de aplicare a Codului Fiscal.

Comerciantii nu s-au aratat insa foarte incantati de ideea inlocuirii facturilor fiscale cu un software, pe motiv ca acesta va fi mult mai costisitor decat cumpararea banalelor facturi.

Societatile trebuie sa-si angajeze experti contabili

Toate societatile comerciale care realizeaza cifre de afaceri mai mici de 50.000 de euro anual, cum ar fi magazinele alimentare, buticurile si microintreprinderile, vor fi obligate din anul 2009 sa-si angajeze experti contabili, si nu un contabil oarecare cu studii medii. Astfel, situatiile financiare vor fi intocmite si avizate doar de un expert contabil sau de o firma autorizata. De asemenea, evidentele contabile vor fi depuse, ca si situatiile anuale, tot la Registrul Comertului.
Pe de alta parte, administratorul firmei va raspunde pentru organizarea contabilitatii, iar expertul contabil pentru corectitudinea raportarilor.

Citeste si:  Cadouri corporate de Paște: coșuri cadou gourmet pentru angajați și parteneri de afaceri

Autor: Otilia Caloian