Producatorul italian de masini de lux Ferrari a anuntat, in cadrul Salonului Auto de la Detroit, rezultate extrem de pozitive pentru anul 2005, cu vanzari record de 5.409 automobile. Rezultatele prezinta imbunatatiri semnificative fata de 2004, cand casa din Maranello a inregistrat o cifra de afaceri de circa EUR 1,5 mld.

Casa Ferrari este exotica prin dimensiuni. Masinile pe care le produce sunt greu accesibile, fiind in primul rand foarte scumpe. Ferrari SuperAmerica, realizata dupa legendarul model de 12 cilindri – prezentata in cadrul Salonului Auto de la Detroit, s-a bucurat de un succes impresionant, lista de asteptare pentru acest model fiind deja inchisa. Producatorul italian are deja 1,500 de comenzi pentru modelul SuperAmerica, doar in SUA. Modelul FXX – o super masina de USD 1 mil. a fost o alta atractie a Salonului Auto din Detroit. Ferrari FXX este o masina de Formula 1 in adevaratul sens al cuvantului, avand 800 CP si un motor de 12 cilindri. Ferrari va construi doar 20 de masini din acest model, urmand a fi vandute clientilor speciali ai casei. Masina nu va fi adaptata pentru sosele, ci va fi condusa pe piste special amenajate de producatorul italian.

Citeste si:  Basescu a semnat numirea lui Morar

In cadrul salonului de la Detroit, s-a vorbit si despre modelul Ferrari 599 Gtb, care va fi prezentat oficial si expus in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Aceasta este masina viitorului pentru Ferrari: o berlina cu 2 locuri si motor impresionant, cu 12 cilindri, o capacitate cilindrica de 5.999 cc, dezvoltand 620 CP. Ferrari 599 Gtb este derivat din modelul de serie limitata “Enzo” si va fi cu siguranta cel mai rapid Ferrari ce va circula pe strada. Designul apartine reputatului Pirinfarina, fiind inca in faza de prototip. Ferrari 599 Gtb va putea fi admirata in cadrul salonului de la Geneva.

Ferrari si-a dezvoltat activitatea – in prezent vinde sepci, brelocuri, halate de baie, cani de cafea, toate purtand sigla Ferrari. Compania doreste sa mearga mai departe, in dorinta de a oferi mai multa informatie si mai multe oportunitati, organizand Ferrari Challenge – curse de masini pentru posesorii de masini Ferrari, excursii si vacante de relaxare pentru membrii clubului Ferrari.

Citeste si:  Creditele in valuta vor ramane mai avantajoase

Principala preocupare a Ferrari nu este de a vinde mai multe masini, ci de a se adresa unui anumit tip de clienti – sa implineasca dorinta oamenilor cu foarte multi bani. Extinderea catre alte segmente ale industriei de lux – precum imbracaminte si turism – ofera un viitor sigur segmentului productiei de masini Ferrari, intr-o piata extrem de concurentiala cum este piata auto de lux. Clientii Ferrari nu se vor limita la masina – vor deveni membrii ai clubului Ferrari, vor beneficia de diverse avantaje si vor avea acces la evenimente si vancante exclusive.