Din 2007, romanii ar putea sa plateasca o singura factura la convorbirile telefonice pe fix si mobil, ceea ce va determina costuri mai mici pentru clientii care aleg un pachet cu toate aceste optiuni. Cel putin asa spera furnizorii din domeniu, care analizeaza posibilitatea de a oferi, din 2007, servicii integrate.
Iulian Costea, Chief Marketing Officer Alcatel-Lucent Romania, ne-a declarat ca in momentul de fata, in Romånia exista operatori care si-au anuntat intentiile de a oferi servicii convergente. „Incepand cu anul viitor, probabil ca vom avea disponibile comercial astfel de servicii de comunicatii, deoarece, in conditiile de concurenta acerba de pe piata locala, operatorii se vad obligati sa ofere asemenea produse“, a explicat oficialul Alcatel. Costea a precizat ca, in acest fel, operatorii se pot diferentia de competitori oferind clientilor orice fel de servicii de comunicatii fixe sau mobile, ceea ce va determina un numar mai mare de utilizatori.
In acelasi timp, potrivit reprezentantului Alcatel, tehnologiile care stau in spatele solutiilor convergente le vor permite operatorilor optimizarea costurilor, prin folosirea unei singure infrastructuri pentru ambele tipuri de servicii de comunicatii fixe si mobile. Clientii vor fi, cu siguranta, destul de avantajati. „In primul rand, acestia vor beneficia de servicii de comunicatii complete la preturi mai mici. Apoi, va fi o singura factura pentru toate serviciile de comunicatii“, a mai spus Iulian Costea.
Operatorii mobili, greu de concurat
Si Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu, ne-a declarat ca vor fi o serie de avantaje pentru clienti. „Bineinteles ca vor avea tot felul de bonusuri daca, de exemplu, apeleaza la aceeasi companie pentru mobil, fix, internet si cablu. Or, in prezent RCS-RDS are infrastructura pregatita pentru aceste patru servicii“, a spus acesta. Referitor la viitoarele tarife, Petric a mentionat ca acestea vor fi influentate de concurenta si este prematur sa se faca pronosticuri. El a amintit, totodata, de operatorii de telefonie mobila prezenti acum pe piata, care vor fi greu de concurat incepand cu anul viitor.
RomTelecom vrea servicii integrate pentru clienti
Si reprezentantii RomTelecom iau în calcul lansarea unor pachete quadruple-play în viitor, care ar putea include si servicii de telefonie mobila pe lânga cele de telefonie-Internet-televiziune, deja oferite de companie. „Cei mai interesati de aceasta oferta combinata vor fi cu siguranta clientii business care îsi vor reduce semnificativ costurile apelând la un singur furnizor pentru mai multe servicii distincte. Acelasi argument al reducerii costurilor, dar si al eforturilor, este valid si în cazul utilizatorilor persoane fizice, care vor primi acasa o singura factura pentru serviciile de telefonie fixa, Internet, televiziune, dar si telefonie mobila“, ne-a declarat Catalin Dima, director executiv juridic al RomTelecom. Acesta a explicat ca exista însa si un risc asociat unei facturi unice pentru mai multe servicii, legat de perceptia privind valoarea facturii, care ar putea sa para mai mare. „În general, pachetele combinate de servicii presupun si reduceri de tarife fata de preturile de lista. Clientii se asteapta ca serviciile folosite sa fie disponibile fara eforturi, sa existe suport tehnic si de customer care. Evident ca serviciile trebuie sa fie adaptate la nevoile lor de comunicare si sa aiba tarife avantajoase“, a adaugat Catalin Dima.
La randul sau, Evangelos Martigopoulos, CEO al COSMOTE Group, ne-a declarat ca au inceput sa lucreze cu RomTelecom la dezvoltarea unor astfel de pachete comune. „Vom exploata avantajul major pe care il avem fata de alte piete de a avea legaturi stranse cu un operator ca RomTelecom“, a spus acesta.
Autor: Senica Micu