Piata de oferte imobiliare Bucuresti este in plin proces de revenire dupa perioada de criza in care vanzarile puteau dura chiar si pana la 6 luni sau mai mult. In momentul actual, site-urile de anunturi inregistreaza un numar record de imobile de vanzare iar conditiile sunt din nou potrivite pentru a realiza tranzactii imobiliare rapide, daca si strategia este potrivita.
Vanzarea imobilului intr-un oras mare
Strategiile de vanzare difera considerabil intre proprietatile din orase mici sau zone rurale si proprietatile din orasele mari. Diferenta este cu atat mai evidenta daca este vorba de proprietati din Capitala unde pretul pe metru patrat poate cunoaste diferente majore de la o zona la alta, cu zonele marginase fiind semnificativ mai ieftine decat cele centrale.
Cunoasterea zonei
Primul pas pentru a vinde rapid in Bucuresti este cunoasterea zonei in care urmeaza sa se realizeze vanzarea. Chiar daca, spre exemplu, pretul mediu pe metru patrat in intreaga Capitala este de 1000 de euro nu inseamna ca o proprietate intr-o zona marginasa fara acces facil la mijloacele de transport in comun preferate, precum metroul, se va vinde la acelasi pret.
Pentru a vinde rapid in Bucuresti este extrem de important de inteles faptul ca fiecare zona in parte are un micro-climat imobiliar ce trebuie respectat. In functie de avantajele si dezavantajele zonei, pretul mediu pe metru patrat poate fi mai mic sau mai mare cu pana la 25% in cazuri extreme. Pentru a realiza o tranzactie imobiliara in cel mai scurt timp, proprietarul trebuie sa isi cunoasca zona pentru a putea stabili un pret competitiv. In acest sens, site-urile de anunturi precum www.gimo.ro sunt de un real ajutor, acestea oferind posibilitatea de a prospecta piata si a compara preturile pentru proprietati similare din aceeasi zona.
Strategia potrivita
Nu exista o formula magica general valabila pentru vanzarea imobilului. Strategia potrivita tine de zona in care se face vanzarea, perioada in care imobilul se scoate la vanzare si planurile de dezvoltare ale cartierului. Un vanzator inarmat cu toate aceste informatii este un vanzator in masura sa stabileasca un pret real, atractiv pentru cumparatori. In acelasi timp, daca in lista de oferte imobiliare Bucuresti din zona in care se afla imobilul ce se doreste scos la vanzare preturile nu par sa reflecte corect potentialul, o strategie valida poate fi si aceea de a amana vanzarea. Proprietarul trebuie sa isi puna intrebarea: Ce este mai important? O vanzare rapida, dar la un pret ce nu reflecta real potentialul zonei, sau vanzarea la un pret satisfacator, cu o amanare de jumatate de an? Spre exemplu, daca intr-un cartier se afla in curs de constructie un hypermarket si o statie de metrou, strategia potrivita pentru proprietarii care nu sunt presati sa vanda din ratiuni financiare, ar fi sa astepte finalizarea acestor lucrari care vor creste cu siguranta procentual pretul mediu pe metru patrat in zona.
Cumparatori din afara orasului
Multi proprietari fac greseala de a se limita atunci cand vine vorba de vanzarea imobilului la agentii de imobiliare zonale. Spre exemplu, multi proprietari de imobile din Titan vor opta pentru a lucra cu o agentie imobiliara din Titan chiar daca aceasta este mai mica sau dispune de mai putine resurse decat o agentie mare sau o agentie ce opereaza la nivel national. Trebuie tinut cont de faptul ca exista un numar destul de mare de cumparatori din intreaga tara interesati de oferte imobiliare Bucuresti iar pentru ca anuntul sa ajunga pana la acestia se recomanda colaborarea cu o agentie de imobiliare mare, sau postarea anunturilor pe site-uri mari de imobiliare, ce sunt accesate la nivel national.