lavazza

Pandemia de COVID-19 a afectat majoritatea sectoarelor de activitate, pe unele mai mult, pe altele mai putin. Producatorul italian de cafea Lavazza a raportat recent ca anul trecut a inregistrat venituri totale de 2,085 de miliarde de euro, in scadere cu 5% fata de 2019. Lavazza a raportat si un cash operational de 125 de milioane de euro, suma fiind apropiata de cea obtinuta cu un an inainte. Profitul net al companiei s-a ridicat la 73 de milioane de euro, fata de 127.4 milioane de euro in 2019, ca urmare a pandemiei, dar si a investitiilor care au vizat siguranta angajatilor si oferirea de bonusuri sau a donatiilor pentru comunitatile locale. Chiar daca unele cifre au scazut, in special din cauza inchiderii cafenelelor si a restaurantelor, lumea a continuat sa cumpere cafea si aparate cafea Lavazza si in 2020.

Obiectivele grupului: reducerea emisiilor de carbon si ambalaje reciclabile

Si pentru ca vanzarile sunt in continuare unele care merg conform asteptarilor, grupul Lavazza se gandeste la investitiile care vizeaza sanatatea oamenilor, dezvoltarea afacerii si sustenabilitatea. Odata cu rezultatele financiare de anul trecut, conducerea grupului a mai anuntat obiectivele din cadrul programului “Roadmap to Zero”, un plan prin care Lavazza isi propune sa neutralizeze amprenta de carbon generata de procesele de productie. Acest obiectiv ar urma sa fie dus la indeplinire pana in anul 2030.

Citeste si:  Eugen Simion, vesnic academician

Practic, planul functioneaza coreland trei aspecte importante: monitorizarea si masurarea emisiilor de carbon, procesele continue care imbunatatesc eficienta si reduc impactul acestora, impreuna cu compensarea emisiilor reziduale care nu pot fi reduse.

In acest sens, brandul a investit deja circa 50 de milioane de euro si a reusit anul trecut inregistreze impact zero din emisiile directe de CO2, aici fiind incluse activitatile companiei precum facilitatile de productie, magazine, birouri, vehicule, la fel ca si din cele indirecte, precum consumul de energie electrica, abur si caldura.

Un alt obiectiv pe care si-l propune compania este “Roadmap to sustainable Packaging”, prin care se doreste folosirea ambalajelor reutilizabile, reciclabile sau compostabile, plan care ar trebui sa se realizeze pana in 2025 si care vizeaza atat produsele Lavazza Firma, cat si toate celelalte produse ale companiei.

Sprijin pentru comunitatile locale

Responsabilitatea fata de comunitate a fost un obiectiv constant pentru Lavazza. Anul trecut, grupul a directionat 10 milioane de euro pentru sprijinirea asistentei medicale si educatia unor grupuri vulnerabile dintr-o regiune italiana. Inca 2.5 milioane de euro au fost destinate pentru sprijinul unor comunitati locale din Italia, dar si din alte tari.
Si in 2021, Lavazza continua sa fie un angajator de top in Italia, pentru ca si-a imbunatatit permanent abordarea, a promovat excelenta si si-a dezvoltat strategiile de gestionare a resurselor umane, subliniaza LFShop.ro. Compania numara peste 4000 de angajati, fiind prezenta in peste 140 de tari din toata lumea. 70% din veniturile Lavazza provin din pietele externe Italiei.

Citeste si:  Toti bucurestenii vor avea dosar fiscal din 2006

Compania Lavazza a fost infiintata in 1895 la Torino de o familie cu acelasi nume. De patru generatii, una dintre cele mai celebre cafele din lume continua sa scrie istorie.