Afacerile mici esueaza cateodata deorece proprietarii lor esueaza in a folosi unelte si tehnici pentru a obtine expunerea adaugata de care au nevoie. Urmatoarele idei sunt indreptate catre afacerile mai mici, dar pot functiona si pentru afaceri mai mari. Unele concepte sunt simple si s-au dovedit de asemenea eficiente in timp cu milioane de afaceri mici si mari.

1. Aseaza-ti afacerea si numele in locuri foarte vizibile, ne contand cat de neobisnuite.

Vedem cu totii panouri, reclame in Pagini Aurii, sau reclame pe servetele la restaurante si cofetarii. Incearca sa iti pui numele afacerii pe bancile din statiile de asteptare a autobuzelor; pe semnele de parcare, pe autobuzele din oras, pe pixurile cu care oamenii semneaza cecurile pentru afacerea ta (de obicei iau pixurile oricum… Macar sa aiba reclama ta pe ele!); tricouri pe care le porti tu, prietenii tai, clientii si rudele tale (nu forte diferite de hainele de antrenament); “reclame interiore” in programele simfoniilor, showurilor auto si concertelor; cesti sau cani de plastic pe care le folosesti pentru vizitatorii/clientii din biroul tau. Mentine reclamele ordonate si mesajul clar. Oamenii isi amintesc nume din evenimente si locuri in care merg unde au interese personale sau interese speciale.

2 Alatura-te sau ofera-te voluntar catorva organizatii locale de afaceri.

Acestea pot fii Better Business Bureau, Chamber of Commerce Kiwanis, Variety Club, United Way, cluburi de afaceri mici, cluburi pentru mic dejun, asociatii afaceriale, grupurile de afaceri din inprejurimi; orice te expune pe tine, imaginea, numele si serviciile tale altora care ar putea avea nevoie, care ar putea cunoaste pe cineva care sa aiba nevoie, sau chiar competitorul tau. Cunoscandu-ti competitorii ce fac cei “cu succes” si unde se “intalnesc”, te-ar putea ajuta sa construiesti o strategie despre locul in care ai putea fii expus de unul singur. Daca poti vedea care sunt punctele tari ale competitorilor tai exista sanse sa le observi si zonele “slabe”. Daca reusesti, foloseste-ti afacerea si experienta pentru a umple golurile lasate de ei.

3. Vorbeste sau scrie in public despre profesia sau afacerea ta.

Suna ca si cum te lauzi. Bineinteles! Cheia este sa faci asta forte subtil! Cei din mass-media vor accepta povestea daca li se pare interesanta si vorbeste despre un lucru care sa spuna ceva multor oameni. Nu vor fii interesati sa iti ia un interviu sau sa publice un articol numai despre afacerea “ta”! Autorii faimosi nu isi petrec timpul calatorind prin tara pentru a semna carti in librarii din orase mici pentru a invata geografia SUA! Orice expunere buna pe care o poti obtine printr-un articol intr-o revista de comert, prin unul din cluburile carora li te-ai alaturat, sau o functie de caritate, iti aseaza numele, poza si numele afacerii, serviciile ei si “rezultatele” in fata publicului. Daca nu iti place sa vorbesti in public, scrie un articol pentru o revista de afaceri legata de specializare ta, sau de serviciul, produsele vandute de tine. Majoritatea publicatiilor despre comert cauta colaboratori cu cunostinte care vor scrie pe gratis sau pentru putini bani, pentru a le umple spatiul revistei si a tine cititorii interesati. Este MULT mai bine decat sa ai o reclama in acea revista. Iti este acordata de zece ori mai multa credibilitate sa SCRII pentru o revista decat sa ai o reclama in ea. Asigura-te ca numele si alte elemente de scurta autografie a autorului sunt curente si corecte. “Stiloul este adeseori mai valoros dacat reclama.”

Citeste si:  Gura lumii... cel mai cunoscut secret in Marketing

4. Fii in pas cu timpurile si intra pe Internet!

Sigur ca exista milioane de oameni in competitie pe internet! Vezi problema altfel si observa ca de “multe” ori acelasi numar de clienti cauta cea mai avantajoasa afacere, cel mai bun serviciu pentru bani, si persoana cea mai calificata pentru a le intruni nevoile. Aici poti cheltui aproape nimic sau foarta mult. Invatand cum folosesc Internetul ceilalti din ramura afacerii tale, iti va da idei unde iti poti imbunatati serviciile, calitatea bunurilor, felul in care iti prezinti publicului afacerea si pe tine ca proprietar, cine iti poate ajuta sustinerea si cresterea afacerii tale, sau cine nu poate face aceasta. Vezi ce alte afaceri similare “nu” ofera ce ai putea oferi tu si foloseste aceasta informatie. Aceasta este chiar in fata ta. Trebuie doar sa inveti sa o accesezi si apoi lumea si toate afacerile ei stau in fata ta!

5. Sponsorizeaza sau fii un co-sponsor al unui eveniment de caritate.

Alege un eveniment cu o rata de prezenta mare, sau unul in care sa ai deja interes. Luand ceva timp liber pentru a sta la telotonuri, a participa la cine sau petreceri sau a te juca sau a participa intr-un joc cu scopuri caritabile, te va ajuta in diferite feluri. Cele mai importante servicii aduse vor fii ca vei face ceva pentru beneficiul altora ceea ce te ajuta spiritual si iti va da o senzatie placuta, si iti ofera tie si afacerii tale expunere publica intr-un mediu forte pozitiv si uman.

6. Implica-te in grupuri si comitete civice.

Alege-l pe cel interesant sau care ar putea fii interesant pentru potentialii clienti sau cei curenti: comisiile unor scoli, spitale, biblioteci, centre/muzee de arta, comitete pe zone, consiliul orasanesc, impunatatirea cartierului, PTA, cercetasii, grupuri bisericesti,etc. depinzand de marimea orasului tau, vei avea mai mult sau mai putin de ales. Daca orasul tau este foarte mic, implica-te in ceva din cel mai apropiat oras mare. Cu cat mai multi oameni cunosti si vei cunoste, cu atati mai multi vor stii de tine si de “ceea ce faci” si ce ai de oferit. Simplul adevar.

Citeste si:  Contract de consultanta

7. Exprima-ti parerea in scris.

Acest fel de a atrage atentia are puncte pro si contra. Daca trimiti o scrisoare editorului sau daca scrii un articol pentru “pagina editoriala” a ziarului tau local, te asiguri ca ai oameni care sunt de acord cu tine, care iti vor mentiona numele, dar vor fii totusi si cei care nu vor fii DELOC de acord cu tine si pe care ii vei PIERDE de clinti. Daca scrii despre ceva necontroversat, nelegat de religie sau politica, sau despre ceva despre care crezi ca cei pe care ii doresti clienti sau sunt deja ar fii interesati sau ar avea un punct de vedere “neutru”, esti in siguranta. Din nou numele tau si poate al afacerii tale (multi folosesc adresele afacerilor in scrisorile catre editori pentru a tine adresa personala privata) va sta unde multi oameni din oras sau din afara acestuia o vor vedea. Gandeste-te cu grija la o tema potrivita, bine formulata, pentru ca multi oameni vor fii influentati intr-un mod pozitiv pentru tine.

8. Fa reclama sau ofera clientelei tale mai mult decat competitorul tau.

Motivul numarul unu pentru a verifica ce ofera, da, vinde, si despre ce este vorba cu afacerea competitorului tau! Cateodata inseamna cativa centi in minus, o valoare mai buna pentru un bun, un serviciu foarte politicos, sau alte servicii sau optiuni, pentru ca un client sa te aleaga pe tine si nu pe unul dintre competitorii tai… incluzandu-i pe cei mai mari.! Dezvolta-ti o aptitudine sau un serviciu in plus pe care il poti oferi oamenilor daca iti folosesc firma sau cumpara de la compania ta. Fa reclama acestui serviciu! Cadouri sau servicii mici dar atente poate face o mare diferenta intr-o piata competitiva, ca cea a secolului 21. Cunoaste-ti punctele forte si foloseste-le. Ofera cele mai bune, inteligente si profesionale servicii sau marfuri la cele mai bune preturi livrate in cea mai buna maniera, la timp si vei fi deasupra tuturo. Multe lucruri din cele pe care le faci nu te vor costa mai mult decat o investitie in timp.

9. Trimite un buletin clientilor si celor potentiali.

Publicatiile simple, buletinele pot fi intocmite acasa sau la birou si copiile pot fii facute si trimise clientilor/cumparatorilor curenti din lista postala sau altor grupur postale. Nu fa greseala de a umple buletinul cu reclame ca celelelte suplimente ale ziarelor. Scrie despre ceea ce ofera afacerea ta, cu ce te ocupi si cum, personalul tau, “caracteristici sau aptitudini speciale pe care afacerea sau firma ta le are de oferit”. Ofera cititorului sfaturi lasa-i sa vada ca esti un bun cunoscator, ca esti prietenos si ca nu le trimiti deseuri postale umplute cu cupoane sau reclame pentru produse sau servicii pe care le vinzi. Vor fi placut surprinsi si te vor tine minte pe tine si afacerea ta daca faci lucrurile gandit si cu intentii bune. Este deasemenea o forma de publicitate si este o scadere de taxe de afaceri pentru multi.

Citeste si:  Cum sa joci online la bursa

10. Ofera ateliere de lucru sau seminarii gratuite pentru a-ti atrage “grupul tinta”de interes special.

Daca este cazul si este posibil, decide o tema sau un aspect al afacerii tale, linia de produse sau cunostintele acumulate din afacerea sau aptitudinile pe care le vinzi. Fa reclama unui atelier sau seminar deschis publicului, la magazinul tau sau in alt loc adecvat. (In demonstrarea unei aptitudini vei avea nevoia sa te afli intr-un loc in care sa ai echipamentul pentru a face aceasta si unde participantii sa te poata vedea facand aceasta.) Poate dura toata ziua sau 1-4 ore depinzand de tema si afacerea ta. Din nou, ideea este sa oferi valoare gratuita, folositoare si interesanta si informatii oamenilor care sunt folositi in a te plati pe tine si competitorii tai. Nu trebuie sa le spui tot ce stii astfel incat sa nu mai aiba niciodata nevoie de tine1 ofera-le doar indeajuns pentru a vedea ca iti cunosti afacerea si ce esti prietenos. Vei fii surprins sa observi cati oameni vor intra pe usa sau te vor suna saptamana urmatoare unui seminar gratuit de un weekend sau o discutie! Costuri pentru tine? Nimic mai mult decat timp, decat daca platesti pentru inchirierea unei camere pentru seminarul sau discutia ta. Daca publicitatea este buna, si pe o tema pe care o cunosti, vei atrage multimi de oameni. Rasplata va veni de la sine cu unul sau mai multi clienti noisau cumparatori intr-un timp scurt.

Sursa: eJobs