Daca aveti o problema cu un produs sau un serviciu financiar, ar trebui sa faceti o plangere mai intai catre banca sau institutia financiara pe care o considerati responsabila. In cele mai multe cazuri firma va putea sa rezolve singura situatia.

Iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa faceti in mod efectiv o plangere catre o banca sau institutie financiara.

Incercati sa urmati pasii de mai jos:

* Incercati mai intai sa contactati persoana cu care ati tratat initial. Daca nu va poate ajuta, anuntati ca vreti sa duceti lucrurile mai departe. Aflati care este procedura de depunere a unei plangeri a firmei si cine se va ocupa de aceasta.

* De obicei este mai bine sa faceti plangerea in scris. Daca o faceti la telefon, luati numele persoanei cu care ati stat de vorba. Pastrati o nota a convorbirii telefonice, cu data si ora – si ceea ce s-a spus. Exista posibilitatea sa aveti nevoie de aceasta nota mai tarziu.

Citeste si:  Cum sa petreci un Revelion minunat

* Incercati sa ramaneti calm si politicos, indiferent cat de suparat sunteti. Va va ajuta sa va explicati plangerea cat mai clar si eficient cu putinta.

* Daca faceti plangerea in scris, scrieti “Plangere” in partea de sus a paginii. Si asigurati-va ca includeti detaliile importante cum ar fi numarul de contract sau de polita, sau numarul contului dvs.

* Faceti scrisoarea scurta si la obiect. Prezentati faptele clar si intr-o ordine logica. Precizati ce va nemultumeste si cum doriti sa rezolve firma situatia. In acest fel firmei ii va fi mai usor sa rezolve.

* Atasati copii ale tuturor documentelor importante si care credeti ca va vor sustine cazul. Pastrati copii ale tutror scrisorilor dintre dvs si firma. S-ar putea sa aveti nevoie de ele mai tarziu.