Showul auto al sfarsitului de an poate fi considerat, fara doar si poate, cel desfasurat la Paris, la inceputul lunii octombrie. Nimeni nu contesta acest lucru, insa de atunci s-au mai intamplat lucruri in lumea auto. Au fost evenimente in America de Nord si cea de Sud, in Europa de Sud-Est, dar si in Asia. Showul auto asiatic se desfasoara acum in China, dar nu a excelat printr-o participare in numar mare a producatoruilor de talie mondiala. Surprinzatoare a fost multitudinea de modele pe care le-au expus constructorii auto chinezi.
Piata chineza urmeaza un trend puternic ascendent, iar producatorii chinezi incearca de cativa ani incheierea de parteneriate cu brenduri puternice din Europa, America sau Asia pentru constructia de masini competitive.
FAW Group, unul dintre cei mai mari jucatori chinezi au adus la expozitie nu mai putin de 30 de concepte, patru motoare complet noi, dar si doua modele pregatite pentru piata. Primul dintre acestea este o limuzina, HQ3 cu dotari de superlux si cu o motorizare pe masura, un V6 de peste 200 CP. A doua masina este o sportiva, un mixt de modele europene si asiatice.
Un alt producator important al Chinei, Dong Feng a venit cu 15 modele, tote aparute in urma asocierii cu producatori ca Citroen, Nissan sau Honda. China Brilliance a venit cu un model sportiv, M3, masina ce seamana destul de mult cu Hyundai Coupe si este motorizata cu un propulsor de 1.8 litri.
Un alt jucator chinez, Changan Auto a prezentat un concept interesant, urban, inspirat de filmele SF, numit Xingping. Masina poate lua la bord cinci persoane incarcate de bagaje si este destinata tinerilor activi.
Pentru moment piata chineza este un „cobai” excelent pentru producatorii domestici, insa acestia vizeaza in special pietele externe. Daca vor continua cu acelasi zel, este probabil sa conducem cu totii masini de productie chineza, peste cativa ani. In Romania se comercializeaza deja doua modele SUV produse in China.