Digitalizarea a creat multiple avantaje pentru fiecare dintre noi, iar unul dintre acestea este ca poți ajunge să ai un venit suplimentar prin intermediul activităților online. Acest lucru se aplică și în cazul fotografilor, care fie că sunt începători sau profesioniști, au ocazia de a-și vinde fotografiile în mediul online cu ajutorul diverselor platforme dedicate. De la corporații mari și până la întreprinderi mici, agenții de marketing, bloggeri, designeri grafici sau editori, toți aceștia cumpără și utilizează în mod regulat fotografii online. Deci, dacă încă nu te-ai gândit să profiți de această oportunitate, acum este momentul! Pentru a veni în ajutorul tău, specialiștii Photosetup au centralizat platformele cele mai populare pe care îți poți vinde fotografiile în 2022.
Digitalizarea a creat multiple avantaje pentru fiecare dintre noi, iar unul dintre acestea este ca poți ajunge să ai un venit suplimentar prin intermediul activităților online. Acest lucru se aplică și în cazul fotografilor, care fie că sunt începători sau profesioniști, au ocazia de a-și vinde fotografiile în mediul online cu ajutorul diverselor platforme dedicate. De la corporații mari și până la întreprinderi mici, agenții de marketing, bloggeri, designeri grafici sau editori, toți aceștia cumpără și utilizează în mod regulat fotografii online. Deci, dacă încă nu te-ai gândit să profiți de această oportunitate, acum este momentul! Pentru a veni în ajutorul tău, specialiștii Photosetup au centralizat platformele cele mai populare pe care îți poți vinde fotografiile în 2022.
Iată 4 platforme unde să îți vinzi fotografiile în 2022:
1. Adobe Stock
Adobe Stock se află printre primele platforme care au permis vânzarea fotografiilor în mediul online, având o vechime de peste 10 ani. Aceasta a fost creată de producătorul celor mai populare software-uri de editare foto-video, printre care se afla și celebrul Photoshop. Colaboratorii câștigă între 20% și 60%, iar spre deosebire de alte platforme, nu sunt obligați să acorde drepturi exclusive de vânzarea a imaginilor, ceea ce înseamnă că poți vinde imaginile și pe alte platforme în același timp. Un alt avantaj al acestei platforme este acela că, odată încărcate, fotografiile sunt disponibile și în alte aplicații Adobe, ajungând astfel la milioane de utilizatori și potențiali cumpărători. Dată fiind reputația, dar și dimensiunea sa, este foarte probabil ca Adobe Stock să rămână în continuare principala platformă pentru cumpărarea și vânzarea fotografiilor.
2. Shutterstock
Shutterstock este un site extrem de popular pentru vânzarea și cumpărarea de fotografii, videoclipuri sau muzică. Acolo se află peste 200 de milioane de imagini, videoclipuri și muzică pentru persoanele care doresc să le cumpere fără drepturi de autor. Această ofertă destul de mare atrage cu sine și o cerere pe măsură. Dacă ești fotograf, poți ajunge să ai venituri destul de bune prin intermediul acestei platforme și spunem acest lucru pentru că cei de la Shutterstock declară faptul că vânzătorii au reușit să câștige chiar și până la 500 de milioane de dolari. Odată ce devii colaborator, vei începe să câștigi bani de fiecare dată când cineva cumpără sau descarcă fotografiile tale, având un procent de 20%-30%, plătit de Shutterstock în fiecare lună.
3. Dreamstime
La fel ca Shutterstock, această platformă este locul perfect în care să începi vânzarea fotografiilor în mediul online. Cerințele nu sunt foarte stricte și este destul de ușor de utilizat, deci nu îți va da prea mari bătăi de cap. Comparativ cu restul platformelor, Dreamstime permite crearea și organizarea galeriilor, lucru care te ajuta să ai un mai mare control asupra vânzării acestora. Totuși, procesul de verificare rămâne același. Toate fotografiile pe care dorești să le încarci în platformă vor trece mai întâi printr-un proces de verificare pentru a se asigura că nu încalci regulile și politicile website-ului, însă odată încărcate te poți aștepta să începi să câștigi! La început, colaboratorii vor avea un procent cuprins între 25%-27%, însă pe măsură ce vei vinde mai multe imagini, acest procent poate crește până la 49%!
4. Etsy
Fiind cunoscută ca o platformă pentru cumpărărea și vânzarea diverselor obiecte și bunuri handmade, probabil că nu te-ai gândit că ar putea fi un loc bun pentru vânzarea fotografiilor. În ciuda acestui lucru, Etsy deține 30 de milioane de utilizatori și destul de multe moduri de a-ți vinde capturile în platformă. Unul dintre avantajele sale este că are un public mai extins decât majoritatea website-urilor de fotografii stoc, dar și un grup demografic gata să achiziționeze fotografii profesionale. În plus, aici este locul unde poți vinde imaginile și în alt mod. Mai exact, poți lua în considerare și printarea acestora sau transformarea lor în tablouri menite să înfrumusețeze casele cumpărătorilor. Astfel, îți vei putea extinde afacerea și te vei putea bucura de venituri considerabile.
Acestea sunt cele mai populare platforme pe care îți poți vinde fotografiile în 2022. Tot ce trebuie să faci este să alegi aparatul foto potrivit și să surprinzi cadre fabuloase. Ce îți mai putem spune este că unele dintre cele mai căutate imagini sunt cele de tip portret, fotografiile culinare, fotografiile de călătorie și cele arhitecturale. Orientează-te către acestea și vei avea mai multe șanse ca imaginile tale să fie cumpărate!