Orice automobil este compus din mii de piese care creaza un ansamblu functional ce ne ajuta sa ne deplasam mai repede. Una dintre cele mai importante piese este electromotorul. Denumit si demaror, acesta este cel care face posibila pornirea masinii, convertind energia electrica in energie mecanica prin unde electromagnetice.

Practic, electromotorul antreneaza motorul cu combustie interna inainte de a porni.

Electromotorul este o piesa destul de simpla, compusa dintr-un stator si un rotor, precum si din accesorii precum periile colectoare, bucsele, carbunii sau solenoidul. Desi nu are obiceiul sa se strice destul de des, dupa un anumit timp de utilizare a acestei piese tinde sa cedeze. In astfel de momente exista doua variante: reparatii electromotoare sau achizitia unei piese noi. Serviciile de reconditionari electromotoare Bucuresti sunt foarte accesibile si pot fi cea mai buna varianta, atata vreme cat se ajunge in service la timp.

Care sunt semnele pe care le da un electromotor stricat?

Citeste si:  Automobile Bavaria leader la vanzari in 2005 pe segmentul premium

Conform celor de la reparatii-electromotoare.com, electromotorul da o serie de semne in momentul in care incepe sa nu mai functioneze corect:

  • Pornirea masinii ajunge sa fie mult mai greoaie decat de obicei, chiar daca se actioneaza contactul in mod repetat. Este adevarat ca poate sa fie si o problema legata de baterie, insa de cele mai multe ori este vorba despre electromotor.
  • Se aud zgomote dubioase. Acestea pot veni de la volanta crapata, pistoane sau solenoid. Orice zgomot trebuie sa trimita automobilul direct in service;
  • Electromotorul ramane cuplat chiar si dupa ce este oprit motorul. Este o problema care apare, de regula, la masini mai vechi. Problema poate sa fie mult mai simpla, insa. Spre exemplu, acelasi simptom il are si un butuc al contactului care nu mai functioneaza corect.
  • Atunci cand se roteste cheia in contact nu se aude niciunul dintre zgomotele specifice.

Care sunt cauzele care duc la uzura electromotorului?

Exista mai multe motive pentru care aceasta piesa poate sa se uzeze. Umiditatea excesiva, spre exemplu, poate sa fie una dintre probleme. De asemenea, praful este un inamic puternic care duce particule foarte mici in componentele demarorului si ajunge sa le uzeze.

Citeste si:  Constructorii europeni de automobile se unesc impotriva UE in problema emisiilor de CO2

Caldura excesiva este si ea responsabila de probleme cu electromotorul si pe lista poate sa fie trecuta si lubrifierea ineficienta.

Sfaturi de intretinere a electromotorului

Pentru o durata cat mai mare de viata a demarorului este bine sa se curete frecvent conectorii care leaga aceasta piesa de baterie. De asemenea, suruburile de fixare trebuie sa fie stranse foarte bine iar solenoidul si bornele bateriei trebuie sa fie si ele cat se poate de curate.

In momentul in care apare oricare dintre problemele amintite mai sus, este bine sa se mearga direct in service. Un electromotor cu o problema aflata la inceput poate sa fie reparat destul de usor si poate sa isi prelungeasca mult durata de viata. Un electromotor foarte uzat insa, trebuie sa fie inlocuit iar costurile pentru inlocuire pot fi considerabile.