Cu o piata de peste o jumatate de miliard de euro in 2005, disputata de sase companii majore de profil, retelele de magazine de bricolaj se indreapta spre o noua etapa de dezvoltare. Noi jucatori isi anunta intrarea pe piata pentru finele acestui an si inceputul anului urmator: bauMax, Mr. Bricolage si Hornbach se vor alatura internationalelor Praktiker si Bricostore si localelor Ambient, Dedeman, Stelcati si Tiger Amira, se arata intr-o analiza transmisa de catre BusinessWeek Romania ziarului financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro.

In cativa ani de la intrarea in Romania, magazinele de tip Do It Yourself (DIY) s-au impus in peisajul local, astfel incat in 2005 piata de bricolaj a ajuns sa totalizeze peste 500 de milioane de euro. In acest moment, pe piata locala sunt doi mari jucatori internationali: Praktiker Romania, care conduce detasat la capitolul numar de unitati deschise si, implicit, acoperire teritoriala, cu 12 unitati deschise, si Bricostore Romania, campionul profitului in 2005, cu aproape 10 milioane de euro (fata de 4,2 milioane Praktiker).

Citeste si:  Mobishop lanseaza primul brand romanesc de plati electronice

Se pregatesc sa isi faca intrarea compania austriaca bauMax, care va deschide in acest an cate un magazin la Brasov, Sibiu si Cluj-Napoca, francezii de la Mr. Bricolage, care si-au programat pentru urmatorii ani deschiderea a peste 30 de unitati in toata tara, si retailerul german Hornbach, care va incepe in aceasta toamna constructia unui mare magazin in Bucuresti.

Informatii pe larg despre piata magazinelor de bricolaj, despre specificul fiecarei companii si al magazinelor lor, precum si despre cine nu vrea sa intre piata din Romania sunt promise in cel mai recent numar al revistei BusinessWeek Romania.

Sursa: SMART financial – www.SMARTfinancial.ro ©