Prin achizitie, Adidas vrea sa detroneze suprematia Nike. Producatorul de echipament sportiv Adidas, cunoscut mai putin sub numele de Adidas-Salomon AG, a anuntat ieri ca va cumpara actiunile Reebok International, contra unei sume de 3,1 miliarde de euro (3,8 miliarde de dolari). Oferta este generoasa, daca avem in vedere faptul ca Adidas va plati 59 de dolari pentru o actiune, cu 15,05 dolari mai mult fata de ultimul pret al actiunilor cotate la bursa din New York (43,95 dolari per actiune, la 2 august 2005).
Compania Adidas spera ca prin asocierea sa cu vechiul rival, Reebok, sa devina un competitor de temut pentru actualul lider de piata, Nike. Insusi Herbert Hainer, presedintele Adidas-Salomon, recunoaste ca asta este o ocazie unica in viata. Asocierea Adidas-Reebok va duce la acoperirea a 20% din piata americana a producatorilor de echipament sportiv. Nike controleaza, la ora actuala, o treime din vanzarile de pe piata echipamentelor sportive, care se ridica la 145 miliarde de dolari.
Reebok va continua sa produca echipament sportiv sub numele sau, in fabricile din Canton, Massachusetts.
Cu toate ca Adidas a primit „girul” diviziilor sale din Europa, reprezentantii companiei spun ca afacerea va fi incheiata abia in a doua jumatate a anului 2006.
In primul trimestru al acestui an, valoarea vanzarilor grupului Adidas-Salomon AG a atins cifra de 1.778 miliarde de euro, cu 10% mai mult fata de aceeasi perioada din 2004 (1.623 miliarde de euro). Din perspectiva regionala, vanzarile pe Europa ale grupului au crescut cu 1a (959 milioane de euro) in primele trei luni, datorita vanzarilor masive din Marea Britanie si Italia.

Citeste si:  TVA sau cota unica?

Istoricul Reebok

Reebok International Limited, producator de echipament sportiv pentru atletism, aflata in Top 500 al celor mai mari companii din SUA (Forbes). Numele, asociat cu rhebok (un tip de antilopa africana) a fost dat in 1958 de nepotii fondatorului, englezul J.W. Foster. Insa pantofii de sport erau deja celebri la acea vreme, dupa ce fusesera incaltati de cativa atleti la Jocurile de Vara din 1924. Reebok a cunoscut celebritatea dupa 1979, in momentul in care Paul Fireman, un partener distribuitor, a dus numele mai departe, pe piata internationala. La acea vreme, adidasii Reebok erau cei mai scumpi de pe piata: costau 60 de dolari in Statele Unite, un pret urias pentru un pantof sport.

Vedete „branduite”:

> Reebok: 50 Cent (rap)
> Adidas: David Beckham, Missy Elliott (rap)

Povestea „Adidas”

Adidas, mai putin cunoscuta sub numele ei original, Adidas-Salomon AG, poarta numele fondatorului sau, germanul Adolf (Adi) Dasslercare, care producea pantofi de sport inca din anii ‘20. Cele trei linii albe paralele folosite ca design au devenit mai tarziu emblema oficiala Adidas. Purtata de la un proprietar la altul, Adidas a ajuns, la un moment dat, pe mainele lui Robert Louis-Dreyfus, varul cunoscutei actrite Julia Louis-Dreyfus, Elaine din serialul tv „Seinfeld”. In 1997, Adidas a cumparat Grupul Salomon, schimbandu-si si numele: Adidas-Salomon AG. Nu a fost o decizie prea buna, astfel ca pe 2 mai 2005, Adidas a vandut aceasta divizie companiei finlandeze Amer Sports, pentru 485 milioane de euro. Amer detine marcile Atomic (schiuri) si Wilson (mingi, rachete de tenis).
Este o oportunitate care se iveste o data in viata, sa combini doua dintre cele mai cunoscute companii din lume in industria echipamentului sportiv. Anuntul de astazi (ieri – n.r.) reprezinta o piatra de hotar pentru compania noastra.
Herbert Hainer, presedintele Adidas-Salomon

Citeste si:  Romanii au scapat de povara depunerii declaratiilor de venit global