Eliminarea barierelor comerciale, armonizarea taxelor si aplicarea normelor si reglementarilor privind igiena alimentara, odata cu integrarea in Uniunea Europeana (UE), vor imbunatati si eficientiza activitatile comerciale in Romania, au declarat oficiali ai Metro Group.

Compania, care si-a oprit deocamdata extinderea pe piata romaneasca, dupa ce a atins pragul stabilit de un magazin la un milion de locuitori, considera ca integrarea va determina o crestere a cererii de produse si servicii pe piata din Romania. In plus, aderarea la UE va determina o dezvoltare semnificativa a activitatii de comert en gros, iar industria va beneficia, in mod substantial, de o crestere a puterii de cumparare.

Cel mai mare lant cash & carry din Romania, care detine 23 de unitati in toate marile orase ale tarii, isi va orienta resursele financiare si manageriale catre consolidarea unitatilor de distributie deja existente.

“2006 a fost un an al consolidarilor magazinelor deja existente, proces care a fost demarat deja in cadrul centrelor din Bucuresti – Militari, Brasov si Timisoara. Sumele alocate acestei actiuni variaza intre 4 si 4,5 milioane de euro pentru fiecare magazin”, a declarat directorul general al Metro Romania, François Oliver. “Avem deja un numar mare de magazine in Romania, urmeaza procesul de remodelare”, a mai afirmat Oliver, subliniind ca anul acesta vor fi reamenajate centrele cash & carry din Suceava, Constanta si Cluj.

Citeste si:  Impozitul pe venit incepe sa aduca a cota unica

Potrivit reprezentantilor companiei, mediul de afaceri din noile tari membre este asteptat sa se imbunatateasca, prin intrarea in UE. In ultimii ani, mediile economice din Europa de Est au inregistrat deja rate impresionante de crestere a PIB si a puterii de cumparare. Diverse previziuni raporteaza ca aceasta tendinta va fi accelerata de aderarea la UE. Sporirea concurentei si libera circulatie a bunurilor, persoanelor si capitalului pot mari dezvoltarea economica a noilor tari membre si pot constitui baza unor activitati comerciale prospere. Aceasta se aplica atat clientilor profesionisti, care reprezinta tinta vizata de Metro Cash & Carry, cat si consumatorului final, vizat de Metro Group prin diviziile sale de vanzari Real Hypermarket.

Ca urmare a aderarii la UE, Metro Cash & Carry va avea anumite obligatii si oportunitati in cele doua noi tari membre, unde compania este deja prezenta: Romania si Bulgaria. Reglementarile legislative, fiscale, financiare si de alta natura trebuie armonizate cu standardele UE. In plus, diferite activitati, structuri si operatiuni din cadrul companiei sunt astfel mult usurate si, prin urmare, devin mai eficiente.

Citeste si:  Panica aviara

Metro Cash & Carry Romania opereaza o retea de 23 de magazine cash & carry si are aproape 700 de angajati. Compania face parte din reteaua Metro International, lider mondial pe piata de profil, cu 556 de magazine in 30 de tari. Compania-mama a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 28,1 miliarde de euro, iar la nivel global unul dintre cele mai importante obiective este de a se extinde pe pietele non-germane. “Ne concentram atentia in special asupra pietelor in curs de dezvoltare din Asia si Europa de Est”, a afirmat Thomas M. Hubner, CEO Metro Cash & Carry International.

Lider mondial in domeniul cash & carry, Metro a intrat pe piata romaneasca in 1996, prin deschiderea unui centru de distributie in Bucuresti. Potrivit cifrelor financiare furnizate de companie, in 2005 toate cele 23 de unitati ale Metro din Romania au avut o cifra de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro si un profit de 106,70 milioane de euro.

Citeste si:  Romania, pion neinsemnat in razboiul gazului

Principalul competitor al companiei este Selgros Cash & Carry, care a intrat pe piata romaneasca in anul 2001 prin deschiderea primului magazin in Brasov. Selgros are 13 magazine in Romania si un plan de expansiune care prevede infiintarea a inca 3 centre de distributie.

Autor: Mariana Belu