Rezumat:
Trăim în era rețelelor de socializare, astfel că nu este de mirare că și atunci când ești în căutarea unui colaborator pentru afacerea ta îți dorești să asociezi numele celor cu care vei lucra cu o imagine și ajungi să îi cauți pe LinkedIn sau chiar pe pagina de echipă și, în subconștientul tău, îți dorești să găsești acolo imagini profesionale, care să reflecte seriozitatea pe care o cauți într-o relație de business. Astfel, fie că vorbim de CEO, manager sau angajați cu toții avem nevoie de o fotografie corporate care să ne reprezinte. Cel mai popular mod prin care orice firmă, corporație sau afacere se prezintă clienților este website-ul, unde poți descoperi povestea business-ului și echipa – iar fotografiile cât mai profesioniste ale membrilor echipei cu siguranță vor ajuta la creșterea credibilității afacerii. Este, așadar, de la sine înțeles că fotografia corporate este foarte importantă pentru identitatea vizuală a unui brand, dar cum ar trebui să procedăm pentru a avea o ședință foto reușită?
Trăim în era rețelelor de socializare, astfel că nu este de mirare că și atunci când ești în căutarea unui colaborator pentru afacerea ta îți dorești să asociezi numele celor cu care vei lucra cu o imagine și ajungi să îi cauți pe LinkedIn sau chiar pe pagina de echipă și, în subconștientul tău, îți dorești să găsești acolo imagini profesionale, care să reflecte seriozitatea pe care o cauți într-o relație de business. Astfel, fie că vorbim de CEO, manager sau angajați cu toții avem nevoie de o fotografie corporate care să ne reprezinte. Cel mai popular mod prin care orice firmă, corporație sau afacere se prezintă clienților este website-ul, unde poți descoperi povestea business-ului și echipa – iar fotografiile cât mai profesioniste ale membrilor echipei cu siguranță vor ajuta la creșterea credibilității afacerii. Este, așadar, de la sine înțeles că fotografia corporate este foarte importantă pentru identitatea vizuală a unui brand, dar cum ar trebui să procedăm pentru a avea o ședință foto reușită?
Iată 4 sfaturi care să te ajute să obții cele mai bune fotografii corporate.
Alege locația cu grijă
Poate că nu te-ai gândit la asta până acum, dar locul unde are loc ședința foto este foarte important pentru rezultatul final. De cele mai multe ori acest gen de fotografie se realizează chiar la biroul companiei, sau într-o sală de conferințe, însă sunt acestea suficient de luminoase și moderne astfel încât fotografiile să iasă reușite și să exprime valorile pe care dorești să le transmiți? . Alege un spațiu și un decor care reprezintă valorile echipei (serios sau jucăuș, modern sau elegant) și în funcție de acest lucru dictează și un dress code pentru șendința foto corporate. Dacă nu reușești să găsești un spațiu potrivit în timp util, ia în considerarea și un studio foto profesionist.
Gândește-te la tipurile de fotografii pe care le vrei
În general, fotografiile corporate se referă la portretul de business. Poți folosi aceste portrete pentru website, semnătura din email sau pe rețelele profesionale de socializare. Există câteva poziții standard de a poza într-un portret de business, care să avantajeze orice persoană, însă dacă te simți creativ și vrei să ieși din tipare, poți încerca orice ipostază care te reprezintă cel mai bine – și nu uita să te folosești de decor pentru a păstra cadrul cât mai verosimil. Dacă te gândești și la fotografii de grup, încearcă să îi încurajezi pe colegii tăi să se poarte cât mai natural pentru a surprinde expresiile autentice.
Sfat: poți lua la tine o oglindă în cazul în care ai nevoie de o reîmprospătare a machiajului, coafurii sau de o ajustare a posturii.
Lumina perfectă
Lumina este mereu (cea mai) importantă în fotografii. Mai importantă chiar decât expunerea corectă. Un cunoscător într-ale fotografiei va știi că luminozitatea diferită a scenei afectează profund o imagine, iar a găsi lumina perfectă reprezintă jumătate din munca necesară pentru a crea o fotografie mai bună.
Încearcă să nu te afli în lumină directă – adică în bătaia soarelui – pentru că astfel va fi mult mai greu să îți păstrezi expresia și va deveni foarte repede deranjant mai ales pentru ochii tăi. Dacă optezi pentru o ședință foto în aer liber cel mai indicat ar fi să alegi o zi un pic mai înnorată. Lumina va fi una constantă, tu vei fi relaxat, și nu va fi nevoie de foarte multe editări post producție.
Setează ședința foto la începutul programului
Cine ar vrea să apară în pozele sale de business obosit după o zi lungă de muncă? Cel mai bun sfat este să programezi astfel de ședințe foto în prima parte a programului, pentru ca toți membrii echipei să fie fresh, hainele să nu aibă foarte multe cute, iar make-up-ul și părul să fie încă intacte.
Acestea sunt 4 sfaturi de care trebuie să ții cont atunci când plănuiești o ședință foto corporate pentru a fi sigur că vei obține imagini reușite. Chiar dacă tehnica și micile trucuri contează foarte mult, vei avea nevoie și de un echipament foto corespunzător. Dacă ai nevoie de alte sfaturi sau dacă dorești să îți completezi echipamentul, poți apela oricând la specialiștii din domeniu.