Circa 11% dintre firmele europene mici si mijlocii pierd contracte din lipsa de competente lingvistice, potrivit unui sondaj comandat de Comisia Europeana. Conform sondajului, intreprinderile mici care decid sa investeasca in dezvoltarea competentielor lingvistice au sanse considerabile de a-si majora exporturile.

“Investitia in cunoasterea limbilor straine poate sa majoreze considerabil oportunitatile comerciale ale firmelor, fara sa reprezinte un cost exagerat”, a declarat Leonard Orban, comisarul european pentru Multilingvism.

Aproape jumatate din firmele exportatoare mici si mijlocii care au participat la sondaj urmaresc sa intre pe noi piete externe, in urmatorii trei ani, a notat Orban.

Sondajul a fost realizat in 2006, in randul a 2.000 de firme mici si mijlocii, de catre centrul national britanic pentru lingvism, la solicitarea Comisiei Europene.

Studiul a constatat ca, desi insusirea limbii engleze este esentiala pentru accesul pe pietele mondiale, cunoasterea acesteia nu este suficienta.

Rusia este folosita in Europa de Est, germana in Polonia, in timp ce franceza este vorbita in Africa, iar spaniola in America Latina, a relevat studiul.

Citeste si:  Cum sa folosesti publicitatea in favoarea ta