Gigantul anglo-olandez Unilever a raportat o crestere a veniturilor cu 37% in anul 2005 datorata in principal rezultatelor excelente din al patrulea trimestru al anului.

Odata cu acest anunt, Unilever a facut publica intentia de a vinde divizia de produse congelate din vestul europei, informeaza Reuters.

Directorul executiv al grupului a anuntat ca intentia de vanzare a diviziei survine pe fondul rezultatelor slabe, vanzarile inregistrand anul trecut un regres de 4.5%, cu exceptia Italiei unde activeaza sub brandul Findus. Findus a inregistrat vanzari de 500 de milioane de euro si are perspective bune pentru viitor.

Analistii apreciaza ca valoarea tranzactiei s-ar putea ridica pana la suma de 1,5 miliarde de euro.

Vanzarea vizeaza patru fabrici de procesare din Marea Britanie si Gemania, unde in present lucreaza aproximativ 3,5 mii de muncitori. Unilever, al treilea mare grup mondial din domeniul alimentatiei, si produselor de igiena, a anuntat ca va lansa un program de reducere a preturilor si imbuntatire a caliatii produselor in vedere stimularii vanzarilor.

Citeste si:  Sony mizeaza pe LCD

Profitul pe actiune a crescut pana la 3.88 euro, fiind superior celui prognozat de analisti, astfel incat cresterea este de 22% dupa eliminarea profitului obtinut prin vanzarea diviziei de parfumuri Calvin Klein.