Din mai 2006, inregistrarea vitezei si a timpilor de deplasare a autocamioanelor in statele membre ale Uniunii Europene vor fi obligatoriu inregistrate cu ajutorul unui tahograf. De asemenea, soferii vor trebui sa aiba doua perioade de odihna pe zi, intre trei si noua ore de somn.

Parlamentul European a reusit la sfirsitul saptaminii trecute sa ajunga la un compromis cu Consiliul de Ministri al Uniunii in privinta unui
controversat pachet legislativ, care isi propune sa armonizeze legislatia muncii pentru soferii profesionisti de autocamioane, relateaza Euractiv.com.

“Noile reglementari reprezinta fara discutie o imbunatatire a conditiilor de munca pentru transportatori, si am reusit sa obtinem acest lucru in ciuda opozitiei a numeroase guverne”, a declarat socialistul Gilles Savary, membru al Parlamentului european si vicepresedinte al Comitetului pentru Transporturi.

Totusi acesta ramine nemultumit de faptul ca legislatia permite totusi
patronilor companiilor de transport sa foloseasca trei soferi pe un acelasi camion. “Unul dintre ei poate sa conduca, altul sa stea pe scaunul din dreapta in timp ce ultimul sa doarma intr-o cabina special amenajata”, a spus Savary.

Citeste si:  Emigratia petrolistilor

Unul dintre cele mai disputate aspecte ale acordului a fost o lista de
exceptii, apreciate de parlamentarul francez drept “o abatere serioasa de la legislatia europeana”. Printre aceste prevederi se numara cea care permite “abaterea cu circa 20 la suta de la limitele timpului de condus, atit pe zi, cit si saptaminal sau bilunar”.

In schimb, parlamentarul popular Mathieu Grosch considera ca “noul pachet legislativ e unul echilibrat si indiscutabil pune ordine in reglementarile din domeniul transportului de marfuri si de persoane”.

“Sint convins ca nu mai e nevoie de nici o imbunatatire legislativa in sectorul transporturilor. De acum inainte, trebuie doar ca statele membre ale Uniunii Europene sa puna in practica aceste reglementari”, a spus Grosch.