Marca americana emblematica si-a vazut pretul actiunilor scazand la 1,24 dolari, atingand minimul ultimilor trei ani.

Actiunile Tupperware s-au prabusit luni cu 49%, in conditiile in care producatorul de recipiente de plastic si alte produse de bucatarie a raportat o lipsa severa de lichiditati.

Un brand iconic

Marca emblematica din SUA si-a vazut pretul actiunilor scazand pana la 1,24 dolari, atingand minimul ultimilor trei ani, dupa ce a declarat ca a angajat “consilieri financiari pentru a contribui la imbunatatirea structurii de capital si pentru a raspunde indoielilor cu privire la capacitatea sa de a-si continua activitatea.

“Compania face tot ce ii sta in putinta pentru a atenua impactul evenimentelor recente”, a declarat intr-o declaratie seful Tupperware, Miguel Fernandez.

O pierdere de 35,7 milioane de dolari

Compania a revolutionat lumea articolelor de uz casnic cu bolurile, vasele si ustensilele sale de gatit, devenind un simbol al prosperitatii postbelice.

Dar compania cu sediul in Orlando, fondata in 1946 de Earl Tupper, incearca acum sa iasa dintr-o criza de lichiditati. In ultimul trimestru din 2022, vanzarile au scazut cu 20% fata de anul precedent, ajungand la 313,7 milioane de dolari. In total, Tupperware a inregistrat o pierdere de 35,7 milioane de dolari. De asemenea, compania nu a reusit sa isi prezinte la timp raportul anual, ceea ce ar putea duce la incalcarea acordurilor de credit.

Pentru un expert intervievat de TF1, marca a ratat virajul digital. “Clientela a imbatranit. Cred ca marca nu a reusit sa cucereasca tintele tinere. Cand tastezi online “Tupperware”, de exemplu, unul dintre primele raspunsuri care apar este Amazon, unde sunt prezenti in mod evident concurentii, care sunt uneori mai ieftini”, explica Marcel Botton, directorul general al Nomen. Candva singura companie de pe piata, Tupperware sufera de o concurenta din ce in ce mai puternica, chiar si pe rafturile supermarketurilor.

Sursa: https://www.lavoixdunord.fr/1314929/article/2023-04-11/tupperware-au-bord-de-la-faillite-le-fabricant-de-recipients-voit-ses-ventes