România anulează planul de a achiziționa 12 trenuri pe hidrogen în valoare de aproximativ 360 de milioane de euro și vrea să reinvestească fondurile europene destinate proiectului în construcția de autostrăzi.

După o întâlnire cu liderii Uniunii Europene, la Bruxelles, Ciolacu a explicat că, după ce a încercat să investească bani din planul național de redresare și reziliență al Comisiei Europene în transportul cu hidrogen, guvernul său a decis în cele din urmă să renunțe. În ciuda mai multor încercări de a scoate proiectul la licitație, se pare că producătorii nu s-au arătat interesați de contractul de 360 de milioane de euro.

„Vom renegocia utilizarea fondurilor europene. Ați văzut trenuri cu hidrogen în Europa, în lume? Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a lansat licitația de trei ori. Nu s-a prezentat nimeni. De ce? Pentru că nu există trenuri cu hidrogen” – a declarat Marcel Ciolacu.

Trenurile cu hidrogen urmau să fie utilizate pe tronsoanele neelectrificate ale căilor ferate române. Acest combustibil relativ mai ecologic este considerat deosebit de atractiv pe liniile regionale mai scurte, unde costul electrificării șinelor poate depăși rentabilitatea traseului. În cazul României, acest lucru este important deoarece doar 20 la suta din rețeaua sa este electrificată. Aceasta este cea mai scăzută cifră din UE, cu excepția statelor baltice.

Citeste si:  Contractele pesediste de achizitii, la vedere din ianuarie 2006

MM