Decizia de a inchide fabrica din Ryton anul urmator a venit ca o lovitura pentru industria auto din Marea Britanie. Ca urmare a pierderii a 2.300 de muncitori si aproape doua treimi din furnizori acest lucru era de asteptat.. „Este uimitor faptul ca a rezistat atat de mult. Nu se justifica mentinerea in functiune a acestei fabrici”, observa Jay Nagley analist de consultanta pentru Spyder Automotive.
Acum doua luni guvernul Regatelor Unite vorbea despre solutiile de mentinere in viata pentru viitor a fabricilor auto. Cu toate acestea nimeni nu se mai astepta ca cel de-al saselea fabricant auto din lume sa mai continuie fabricarea de noi modele dupa terminarea modelului Peugeot 206.
Decizia Peugeot de a inchide fabrica a fost cauzata de costurile mari de productie si logistica. Popularul 206 a fost vandut in peste 5 milioane de unitati de la aparitia sa acum 7 ani. Peugeot se asteapta sa reduca pretul si sa-l vanda ieftin pe piata est europeana.
Anumite persoane au crezut ca strategia de a vinde modelul 206 ieftin va mentine productia in fabricile Marii Britanii pana in 2009. Acest lucru nu s-a intamplat. Decizia de a inchide activitatea a venit dupa raportul in care se vedea clar o scadere a profitului precum si o avertizare pentru o continua scadere in urmatoarele sase luni.
Anul trecut cifra de afaceri a fabricantului de automobile Peugeot a scazut sub 2 miliarde de euro, de la 2.5 miliarde de euro cu un an in urma. Profitul net a scazut sub 1 miliard de euro de la 1.65 miliarde in 2004.