Ciprian Sorlea, Optimizare Web

Ce este optimizarea pentru motoarele de cautare?

Pe scurt, optimizarea pentru motoarele de cautare – SEO (Search Engine Optimization) este una dintre cele mai puternice modalitati de promovare a website-ului dumneavoastra, si implicit a afacerii dvs. Nu numai ca este o modalitate de promovare mai ieftina decat cele clasice (campanii CPC si CPM), dar este si deosebit de eficienta.

Care este rolul optimizarii pentru motoarele de cautare?

Optimizarea Web are ca prim scop atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori si convertirea lor in clienti. Rata de conversie a vizitatorilor ajunsi pe site-ul dvs. in urma unei cautari in marile motoare de cautare (Google, Yahoo, MSN, Teoma, Altavista, HotBot, WiseNut, etc) este mult mai mare decat rata de conversie a utilizatorilor proveniti din campaniile CPC si CPM. Ca o paranteza, aceste campanii de promovare sunt eficiente doar atunci cand se incearca promovarea unui nume, a brand-ului.

Prin urmare, in urma optimizarii web, o anumita pagina a unui site va fi “gasita” in motoarele de cautare dupa cateva expresii numite keywords sau keyphrases. Acestea sunt cuvintele target pentru care se optimizeaza un site/o pagina. In general este bine ca fiecare pagina sa se optimizeze pentru 1-3 keywords/keyphrases.

Ce implica optimizarea pentru motoarele de cautare?

Procesul de optimizare web poate implica modificari radicale in structura si continutul website-ului dvs. De cele mai multe ori, optimizarea web se face in paralel cu realizarea site-ului, deoarece fiecare aspect al website-ului si fiecare etapa din realizarea lui este deosebit de importanta si strans legata de procesul de optimizare.

Citeste si:  Legea 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor

De exemplu, in cazul optimizarii unui site web, structura de navigare, link-urile intre pagini trebuie sa respecte cateva reguli, pe care poate in momentul realizarii site-ului le-ati ignorat. Pentru optimizare, aceste elemente ale site-ului vor fi schimbate pentru a respecta standardele. Schimbarile necesare se pot evita daca inainte de implementarea site-ului dvs. apelati la un consultant SEO care va poate indica cele mai bune variante de organizare a site-ului dvs, in functie de specificul si cerintele lui.

De asemenea, optimizarea web implica prelucrarea informatiei afisate (proces numit web copy writing) care are ca scop cresterea relevantei textului unei pagini, relativ la cuvintele cheie pentru care se optimizeaza.

Cat timp dureaza procesul de optimizare web pentru un site?

Timpul in care un site web ajunge la rezultatele dorite din punct de vedere al optimizarii web depinde de foarte multi factori. In primul rand conteaza cat de optimizat este segmentul/nisa de site-uri web din care fac parte cuvintele pentru care dvs. doriti sa va optimizati pagina.

De exemplu, anumite cuvinte cheie pot returna doar cateva mii sau zeci de mii de rezultate. Optimizarea pentru aceste cuvinte nu necesita prea multe cunostinte despre optimizarea web si se poate realiza cu usurinta, iar perioada in care rezultatele optimizarii sunt vizibile este relativ mica, intre 3 saptamani si 2 luni.

Pe de alta parte exista cuvinte cheie care returneaza intre cateva sute de mii si cateva sute de milioane de rezultate. Optimizarea pentru aceste cuvinte devine deja un proces ce poate dura de la 3 luni la 18 luni sau chiar mai mult.

Citeste si:  Trucuri pentru jucatorii de la Bursa

Care sunt etapele optimizarii pentru motoarele de cautare?

Fiecare profesionist independent sau firma specializata care ofera servicii de optimizare web are propria tehnica de optimizare si implicit parcurge un traseu propriu.

Ideal, procesul de optimizare incepe cu o evaluare atenta a site-ului pentru care se executa optimizarea si a site-urilor concurente. Oricat de ciudat ar parea, site-urile concurente ajuta foarte mult in procesul de optimizare, in special daca sunt analizate de un profesionist. Site-urile concurente pot fi site-uri care ofera acelasi tip de servicii sau produse. In urma analizei acestor site-uri, se poate stabilii care vor fi cuvintele pentru care se va optimiza.

Urmatorul pas este reorganizarea structurii site-ului si continutului, in functie de necesitati. Pentru a realiza optimizarea unui site, continutul acestuia trebuie sa fie unic si sa fie bogat in cuvinte cheie. Consultantul SEO va va ajuta sa ridicati nivelul calitativ al continului din puncul de vedere al optimizarii web.

Cat costa serviciul de optimizare pentru motoarele de cautare?

La fel ca si in cazul altor servicii, costul unui serviciu de optimizare web este strict legat de perioada in care se poate realiza acesta optimizare, si de efortul necesar pentru realizarea optimizarii.

Pentru a beneficia pe deplin de rezultatele optimizarii, asigurati-va ca optimizati pentru cuvinte care va pot aduce un numar semnificativ de utilizatori.

Exista aspecte negative legate de optimizarea web?

Citeste si:  Reguli care stau la baza evaluarii angajatilor

Da, exista. Optimizarea web, la fel ca multe alte unelte, poate aduce rezultate fantastice, care sa va mareasca de zeci de ori numarul de vizitatori si numarul de clienti, insa de asemenea va poate “distruge” afacerea din punct de vedere al vizibilitatii pe internet. Nu va lasati amagiti de oferte de optimizare care va garanteaza o pozitionare buna in timp foarte scurt, fara sa va interesati ce anume vor face respectivii pentru a va optimiza site-ul.

In general optimizarea treptata asigura rezultate si stabilitate. Prin tehnici lipsite de etica, anumite firme sau “profesionisti” in ale optimizarii web, asigura site-urilor optimizate o pozitie buna in motoarele de cautare intr-un timp relativ scurt, urmand ca in cel mai scurt timp, site-ul in discutie sa fie eliminat din baza de date a motoarelor de cautare tocmai din cauza tehnicilor de optimizare folosite. Cea mai intalnita tehnica de optimizare fortata este introducerea unei cantitati substantiale de text ascuns in paginile web, de multe ori cu relevanta foarte mica (sau 0) fata de continutul paginii. Aceasta tehnica este denumita seo spam si poate provoca banarea (excluderea) unui site din motoarele de cautare.

Inainte de a alege o firma pentru optimizarea site-ului dvs, asigurati-va contractual ca acea firma nu va folosi astfel de tehnici pentru promovarea si optimizarea site-ului dvs.