Volumul finantarilor in leasing va scadea intr-un procent similar cu reducerea vanzarilor de masini, adica cu 10%, ne-a declarat secretarul general al Asociatiei de Leasing Bancar, Adriana Ahciarliu. “Ponderea vanzarilor in sistem leasing va ramane constanta in raport cu celelalte surse de finantare”, a adaugat Ahciarliu. Aceasta apreciaza ca firmele de leasing independente sau subsidiare ale bancilor isi vor mentine politica din ultimii ani, in timp ce segmentul de finantari in sistem leasing a vanzarilor de masini va ramane preponderent in domeniul firmelor de profil detinute de producatorii de autovehicule. In consecinta, cele din urma vor fi cele interesate sa stimuleze finantarea acestui segment de piata. In cazul societatilor de leasing independente sau subsidiare ale acestora, surplusul de fonduri se va indrepta catre finantarea echipamentelor.

Si reprezentantii firmelor de leasing se asteapta ca finantarea autoturismelor sa nu se mentina in acest an la nivelul din 2005. “Ne asteptam insa ca vanzarile de vehiculele grele sa consemneze o crestere mai mare ca in 2005”, sustine directorul de marketing al Vb Leasing, Octav Dumitrescu.

Citeste si:  5 motive pentru care ai nevoie de un catalog de reparatii

Batalii in oferte promotionale

Potrivit specialistilor din piata de profil, firmele nu vor putea apela la reducerea dobanzilor pentru a impulsiona finantarea achizitiilor de masini in sistem leasing. In primul rand, cu cateva exceptii, firmele de leasing ofera finantari in moneda europeana, iar Banca Centrala Europeana a majorat dobanda de referinta in luna decembrie 2005. In consecinta, reducerea dobanzilor practicate de societatile de leasing la contractele incheiate in moneda europeana nu poate avea loc. Datorita competitiei de pe piata, consumatorii pot spera insa ca dobanzile practicate sa fie mentinute. In ceea ce priveste finantarile in moneda nationala, la acestea dobanzile practicate sunt in prezent la un nivel superior celor practicate de banci la creditele acordate pentru achizitia de autoturisme. Avand in vedere ca tinta de inflatie anuntata in acest an de autoritati (5% cu o banda de variatie de plus/minus 1%) nu va putea fi respectata, iar indicatorul va fi de circa 6,5% la finele anului, firmele de leasing nu vor putea efectua reduceri ale dobanzilor practicate la lei. In plus, nici clientii acestora nu sunt tentati sa incheie contracte in moneda nationala.

Citeste si:  Mercedes-Benz GL450 unic in clasa sa

In consecinta, modalitatea de impulsionare a vanzarilor in 2006 vor fi ofertele promotionale, dictate de interesul finantatorilor de a-si mentine cota de piata pe acest segment sau de dorinta de a sustine vanzarile producatorilor de masini in cazul in care sunt subsidiare ale unor astfel de companii. Ofertele promotionale ar putea viza reduceri temporare de dobanzi, renuntarea la solicitarea unui avans sau facilitati la asigurarea CASCO.

Totodata, societatile de leasing s-ar putea reorienta catre finantarea masiva a achizitionarii de masini second-hand in cazul in care clientii vor fi tentati de astfel de bunuri. (C. Stegarescu)