Nu numai costructorii auto se lovesc de preturi din ce in ce mai mari la materii prime. Gigantul Michelin si-a micsorat asteptarile privind profitul operational pentru 2006. Francezii motiveaza aceasta decizie prin faptul ca preturile la materiile prime – cauciuc – si energie continua sa creasca mult mai arepede decat a fost anticipat. Pentru primele sase luni ale anului Michelin a inregistrat venituri operationale de 644 milioane euro, cu 6,2 procente in scadere fata de prima jumatate a anului trecut.

Oficialii Michelin considera ca trandul va ramane ascendent, insa cresterea preturilor nu ca incetini dezvoltarea operatiunilor companiei cu o medie de 10 procente pe an pana in 2010. In 2006 Michelin va scoate din buzunar cu 260 de milioane de euro mai mult decat a anul trecut, din cauza costurilor suplimentare la materiile prime.

Principala piata de la care francezii asteapta vanzari in crestere este cea europeana, in timp ce continentul american este vazut cu scepticism.

Citeste si:  Masini de agatat femeile

Adam Jonas, analist la Morgan Stanley, a declarat ca: „Cifrele au fost previzibile in linii mari, chiar daca unii se asteptau la lucruri mai grave”. Segmentul care a inregistrat cea mai importanta scadere a fost cel al cauciucurilor speciale – aproximativ 15 procente – Jones considerand ca: „Francezii ar trebui sa fie foarte incezatori sa investeasca in continuare pe aceasta nisa”.

Michelin Group se afla pe locul 28 intr-un top al primilor 100 furnizori de produse pe piata auto. Publicatia Automotive News, autorul topului, a atribuit grupului francez o cifra de afaceri de aproximativ 4 miliarde euro in 2005.