In urma cu mai multi ani, a avea o pagina de internet nu era chiar un standard pentru o institutie mass-media si, oricum, ritmul de propagare a informatiei era mai putin alert chiar si in televiziune. Ziarele aveau editii electronice, insa nu le promovau si in offline, interesul, chiar si la nivel financiar, era ca cititorul sa cumpere neaparat publicatia si nu sa citeasca online.

Dezvoltarea publicitatii online a facut ca tendintele sa se modifice. In prezent, multe ziare, reviste si televiziuni au ajuns sa faca exact contrariul, judecand in comparatie cu situatia din urma cu 5 ani: de la “cititi in editia tiparita mai multe detalii” pe pagina de internet, la “cititi mai multe detalii pe www…ro” in editia tiparita sau in emisiunile de stiri. In special trusturile mari fac acest lucru – Pro TV isi promoveaza mult site-ul www.protv.ro, Gazeta Sporturilor si ProSport promoveaza www.gsp.ro si respectiv www.prosport.ro.

In continuare, Ziarul Financiar (www.zf.ro) si Catavencu (www.catavencu.ro) solicita abonare pentru citirea editiilor electronice. In multe cazuri, ziare precum Evenimentul Zilei (www.evz.ro), Gazeta Sporturilor, ProSport, Banii Nostri (www.baniinostri.ro) publica informatii si in timpul zilei, astfel ca editia online capata chiar independenta, in parte, fata de cea offline.

Citeste si:  Cum sa cresti profitul afacerii tale


Media Pro se remarca, de fapt, printr-o generala tendinta de a promova continuu site-urile din portofoliul sau, in ideea obtinerii, in curand, a unor venituri foarte mari din publicitatea online. La fel, multe ziare au ajuns sa fie mai citite pe internet decat in editiile tiparite, astfel ca partea de online a devenit cu adevarat importanta in managementul unei institutii de mass-media offline. De asemenea, brandul in media se formeaza mai puternic pe internet, in special pe un target care cuprinde publicul tanar.

Interntul este si functional o necesitate pentru buna desfasurare a muncii in mass-media, perioada in care agentiile de stiri transmiteau informatiile exclusiv prin fax este deja o amintire. Tot mai multe publicatii s-au dezvoltat exclusiv pe internet, la acest capitol intrand si SMART press cu www.SMARTfinancial.ro, www.SMARTbank.ro, www.SMARThoreca.ro.