Recrutarea in acest domeniu depinde de specializare. Pentru a raspunde acestei conditii am impartit aceasta sectiune in mod corespunzator.

Va rugam sa alegeti varianta cea mai potrivita pentru pozititia pentru care recrutati:

Pentru recrutarea personalului in posturile din departamentul servicii clienti (directori executivi ai evidentei), la diferite nivele.

Pozitii Creatie:
Pentru recrutarea de personal in posturile din departamentul de creatie, la diferite nivele.

Pozitii Media:

Pentru recrutarea personalului in departamentul media, la diferite nivele

A. Posturi in departamentul Servicii Clienti in Publicitate

In continuare urmeaza un ghid pentru recrutarea in posturile din departamentul Servicii Clienti (Director al Evidentei) in publicitate.

Fiecare categorie este impartita in trei sectiuni:

1. Domeniu:
Acestea sunt temele de discutie si evaluare:
Educatie
Experienta
Abilitati
Limbi vorbite
Caracteristici

2. Comentariu:
Acesta detaliaza mai mult diferitele domenii abordate.

Nota: Intrucat acesta este un ghid cuprinzator, ex. un ghid pentru posturi vacante de diferite nivele, comentariul va fi mai detaliat pentru nivelul pentru care domeniul respectiv este mai important: Aceste informatii vor fi scrise cu italice.

Educatie

Specializare – Este de preferat ca respectivii candidati sa aiba studii in domenii cum ar fi Comunicarea in Masa, Publicitate, Marketing, Administrarea Afacerilor. Cu cat un candidat are mai multa experienta cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Note sau GPA : Absolventii cu rezultate academice foarte bune sunt de preferat. Acest lucru nu este vital dar iti poate oferi o perspectiva mai buna in calitate de angajator. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Activitati – Implicarea studentilor in activitati extra-curriculare le afecteaza, printre altele, abilitatea de lucru in echipa, abilitatile de conducere, si abilitatea de a-si atinge obiectivele. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Proiecte – Aici intra prezentari, proiecte de absolvire, sau orice altceva care i-a pus pe candidati in situatia de a aplica ceea ce au invatat

Experienta

Practica/ Training – Training-ul relevant ofera o ocazie buna pentru invatare si indica faptul ca aplicantul este familiar cu partea practica a domeniului. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Domeniu de Experienta – Cu cat experienta este mai relevanta cu atat este mai bine. Publicitatea, marketing-ul si experienta in serviciul clienti sunt exemple relvante. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Experienta in Publicitate – Experienta in publicitate este punctul central. Acesta este genul de experienta direct relevanta. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Experienta in marketing – Experienta in marketing ofera mai multe ocazii pentru cariere in publicitate pentru ca publicitatea este o parte importanta a marketing-ului. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Experienta in Serviciul Clienti – Experienta in serviciul clienti este de asemenea relevanta direct pentru acest domeniu. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Abilitati

Abilitati de lucru cu computerul – Acestea sunt importante pentru toti candidatii cu exceptia cazului in care pozitia vacanta nu necesita acest lucru.

Windows – Acesta este de baza pentru toti utilizatorii PC.

MS Office – Posturile in domeniu vor solicita probabil cunostinte de Microsoft Word, Excel si Power Point.

Apple/ IBM – Multe agentii publicitare folosesc computere Apple, mai degraba decat IBM, deci capacitatea de a utiliza un computer Apple este un avantaj.

Limbi vorbite

Engleza – Postul tau disponibil va necesita probabil fluenta in limba engleza. Acesti candidati vor comunica in cea mai mare parte a timpului, intern si extern. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Araba – Avand sediul in Orientul Mijlociu, postul tau vacant va necesita probabil si fluenta in limba araba. Acesti candidati vor comunica in cea mai mare parte a timpului, intern si extern. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Franceza – Una dintre cele mai des utilizate limbi in Orientul Mijlociu este franceza si ca urmare ar putea fi importanta pentru domeniul tau. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Alte limbi – Cunoasterea altor limbi straine este un avantaj evident in acest domeniu, mai ales atunci cand ai de-a face cu o piata internationala. Limbile des folosite in regiune, ia afara celor mentionate, sunt spaniola, germana si italiana. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Caracteristici
Luarea deciziilor – Luarea unor decizii rapide si precise este o caracteristica importanta: multe medii publicitare, cum ar fi televiziunea, necesita luarea unor decizii pe loc. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Initiativa – Candidatii cu initiativa sunt de obicei mai de incredere si iau decizii mai potrivite decat cei carora le lipseste initiativa. Mentinerea contactului cu clientii si satisfacerea nevoilor acestora, chiar si cand nu au o campanie activa, este importanta. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Abilitati de conducere – Abilitatile de conducere sunt necesare pentru relatia cu angajatii. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Elemente importante pentru toate posturile

Realizari – Evaluarea realizarilor unui candidat iti arata daca persoana respectiva este orientata spre rezultate si cat de hotarata este. Cei care sunt orientati spre realizari pot sa-si indeplineasca obiectivele mai usor decat ceilalti.

Cooperare – Cooperarea este vitala pentru directorii evidentei. Acestia lucreaza cu o varietate de persoane, intern si extern, si este imposibil sa ai succes fara sa fi cooperant in acest domeniu.

Citeste si:  Reguli care stau la baza evaluarii angajatilor

Abilitatea de lucru in echipa – Abilitatea de lucru in echipa este un aspect vital pentru angajatorii din acest domeniu. Angajatii lucreaza cu diferite departamente interne ceea ce inseamna ca trebuie sa stie ce inseamna sa fi un bun lucrator in echipa.

Organizare – Intrucat o campanie are atat de multe aspecte, trebuie sa fi o persoana organizata pentru a lucra eficient, mai ales in privinta organizarii timpului.

Atentia pentru detalii – Lucrul cu diferite departamente si clienti presupune sa dai atentie detaliilor pentru a te asigura ca totul merge cum trebuie.

Confidentialitate – Aceasta trasatura este foarte importanta in domeniu pentru ca angajatii vor avea acces la informatii secrete cum ar fi proiectele si produsele clientilor.

Identificarea cu postul – Atunci cand un candidat poate sa se identifice cu postul sau este mai probabil sa se integreze bine in rolul respectiv si in companie.

Abilitate de invatare – Abilitatea si dorinta de a invata mai mult sunt indispensabile pe piata muncii de astazi, si mai ales in acest domeniu unde se fac mereu schimbari si apar lucruri noi. Aici intra modalitatile noi de abordare a clientilor si metodologiile mai eficiente pentru campaniile publicitare.

Respectarea termenelor limita – Aceasta este o conditie importanta intr-un domeniu in care programele de lucru sunt foarte aglomerate si totul se desfasoara intr-un ritm rapid. Posturile din domeniu solicita respectarea termenelor limita pentru materialele scrise si pentru cele difuzate.

Ambitie – Aceasta este vitala pentru orice angajat si contribuie la fidelizarea acestuia fata de post si companie.

Prestanta – Contactul cu clientii presupune ca angajatii sa fie prezentabili. Ei reprezinta compania ta fata de lumea exterioara. Ar trebui sa reflecte principiile companiei.

Sociabilitatea – Pentru a comunica cu un grup divers de clienti, directorii de evidentei trebuie sa fie sociabili.

Planificarea – Planificarea este o caracteristica importanta mai ales atunci cand trebuie sa te ocupi de mai multi clienti.

Comunicarea – Capacitatea de a comunica este esentiala pentru lucrul in echipa si pentru contactul cu clientii.

Motivatie si convingere – Aceste trasaturi sunt importante pentru toti candidatii si pentru toate posturile. Angajatii foarte motivati reusesc sa-si atinga scopurile de cele mai multe ori.

B. Posturi in departamentul de creatie din publicitate

In continuare urmeaza un ghid de recrutare pentru posturile din departamentele de creatie din publicitate.

Fiecare categorie este impartita in trei sectiuni:

1. Domeniu:
Acestea sunt temele de discutie si evaluare:
Educatie

Experienta
Abilitati
Limbi vorbite
Caracteristici

2. Comentariu:
Acesta are rolul de a oferi detalii despre diferitele domenii abordate.

Nota: Intrucat acesta este un ghid cuprinzator, ex. un ghid pentru posturi vacante de diferite nivele, comentariul va fi mai detaliat pentru nivelul pentru care domeniul respectiv este mai important: Aceste informatii vor fi scrise cu italice.
Educatie

Specializare – Este de preferat ca respectivii candidati sa aiba studii in domenii precum Arte Aplicate, Arte, sau Arte Vizuale. Cu cat un candidat are mai multa experienta cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Note sau GPA : Absolventii cu rezultate academice foarte bune sunt de preferat. Acest lucru nu este vital dar iti poate oferi o perspectiva mai buna in calitate de angajator. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Activitati – Implicarea studentilor in activitati extra-curriculare le afecteaza, printre altele, abilitatea de lucru in echipa, abilitatile de conducere, si abilitatea de a-si atinge obiectivele. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Proiecte – Aici intra prezentari, proiecte de absolvire, sau orice altceva care i-a pus pe candidati in situatia de a implementa ceea ce au invatat.

Experienta

Practica/ Training – Training-ul relevant ofera o ocazie buna pentru invatare si indica faptul ca aplicantul este familiar cu partea practica a domeniului. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Domeniu de Experienta – Cu cat experienta este mai relevanta cu atat este mai bine. Publicitatea, marketing-ul si experienta in serviciul clienti sunt exemple relevante. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Experienta in Design – Experienta in design este centrul atentiei. Acest gen de experienta este relevanta in mod direct. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Experienta in grafica – Experienta in grafica este foarte utila mai ales in campaniile televizate. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Abilitati

Abilitati de lucru cu computerul – Acestea sunt importante pentru toti candidatii cu exceptia cazului in care nu se specifica acest lucru.

Windows – Acesta este de baza pentru toti utilizatorii PC.

MS Office – Posturile din domeniu pot necesita cunostinte de Power Point.

Adobe – Posturile din domeniu vor necesita probabil cunostinte bune de sotfware Adobe, Adobe Photoshop, Ilustrator, Animation si Image.

Freehand – Posturile in domeniu vor necesita probabil cunostinte bune de Macromedia Freehand.

Quark Xpress – Multe posturi necesita cunostinte de Quark Xpress.

Apple/ IBM – Multe agentii de publicitate folosesc computere Apple, mai degraba decat IBM, deci abilitatea de a folosi un computer Apple este un avantaj.

Limbi vorbite

Engleza – Postul tau disponibil va necesita probabil fluenta in limba engleza. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Araba – Avand sediul in Orientul Mijlociu, postul tau vacant va necesita probabil si fluenta in limba araba. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Franceza – Una dintre cele mai des utilizate limbi in Orientul Mijlociu este franceza si ca urmare ar putea fi importanta pentru domeniul tau. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Citeste si:  Contract individual de munca

Alte limbi – Cunoasterea altor limbi straine este un avantaj evident in acest domeniu, mai ales atunci cand ai de-a face cu o piata internationala. Limbile des folosite in regiune, in afara celor mentionate, sunt spaniola, germana si italiana. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Caracteristici

Abilitati de conducere – Abilitatile de conducere sunt necesare pentru managementul angajatilor. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Important pentru toate posturile
Realizari – Evaluarea realizarilor unui candidat releva daca perosoana respectiva este orientata spre rezultate si cat de hotarata este. Cei care sunt orientati spre realizari pot sa-si indeplineasca obiectivele.

Creativitate – Creativitatea este evident o caracteristica cheie pentru posturile din departamentele de creatie. Fara ea angajatul nu poate avea succes in domeniu. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Cooperare – Angajatii din acest domeniu lucreaza mult cu specialistii in servicii clienti si prin urmare trebuie sa fie creativi.

Abilitatea de lucru in echipa – Abilitatea de lucru in echipa este un aspect vital pentru angajatorii din acest domeniu. Angajatii lucreaza in echipa cu cei de la serviciul clienti, in mare parte, dar echipele pot include si alte persoane.

Lucrul in conditii de stres – Acest domeniu necesita abilitatea de a lucra in conditii de stres: respectarea termenelor limita, sarcinile dificile si clientii pretentiosi sunt doar cateva aspecte.

Organizare – Intrucat o campanie are atat de multe aspecte, trebuie sa fi o persoana organizata pentru a lucra eficient, mai ales in privinta organizarii timpului.

Atentia pentru detalii – Un logo neclar sau o culoare corporativa care apare cu o nuanta mai inchisa decat cea originala ii poate nemultumi foarte mult pe clienti.

Confidentialitate – Aceasta trasatura este foarte importanta in domeniu pentru ca angajatii vor avea acces la informatii secrete cum ar fi proiectele si produsele clientilor.

Identificarea cu postul – Atunci cand un candidat poate sa se identifice cu postul sau este mai probabil sa se integreze bine in rolul respectiv si in companie.

Abilitate de invatare – Abilitatea si dorinta de a invata mai mult sunt indispensabile pe piata muncii de astazi si mai ales in acest domeniu unde se fac mereu schimbari si apar lucruri noi. Laacest capitol intra noile tehnici de design si software-ul.

Respectarea termenelor limita – Aceasta este o conditie importanta intr-un domeniu in care programele de lucru sunt foarte aglomerate si totul se desfasoara intr-un ritm rapid. Posturile din domeniu necesita respectarea termenelor limita pentru materialele scrise si pentru cele difuzate, care nu sufera asteptare.

Ambitie – Aceasta este vitala pentru orice angajat si contribuie la fidelizarea acestuia fata de post si companie.

Simtul responsabilitatii – Simtul responsabilitatii ii face pe angajati mai loiali pentru ca ii ajuta sa stabileasca o relatie de proprietate.

Planificarea – Planificarea este o caracteristica importanta mai ales atunci cand trebuie sa te ocupi de mai multi clienti.

Comunicarea – Capacitatea de a comunica este esentiala pentru lucrul in echipa.

Motivatie si convingere – Aceste trasaturi sunt importante pentru toti candidatii si pentru toate posturile. Angajatii foarte motivati reusesc sa-si atinga scopurile de cele mai multe ori.

C. Posturi in departamentul media din publicitate

In continuare urmeaza un ghid de recrutare pentru posturile din departamentele de media din publicitate.

Fiecare categorie este impartita in trei sectiuni:

1. Domeniu:
Acestea sunt temele de discutie si evaluare:
Educatie
Experienta
Abilitati
Limbi vorbite
Caracteristici

2. Comentariu:
Acesta are rolul de a oferi detalii despre diferitele domenii abordate.

Nota: Intrucat acesta este un ghid cuprinzator, ex. un ghid pentru posturi vacante de diferite nivele, comentariul va fi mai detaliat pentru nivelul pentru care domeniul respectiv este mai important: Informatiile vor fi scrise cu italice.

Educatie

Specializare – Este de preferat ca respectivii candidati sa aiba studii in domenii cum ar fi Comunicare in Masa, Publicitate, Marketing, Administrarea Afacerilor. Cu cat un candidat are mai multa experienta cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Note sau GPA: Absolventii cu rezultate academice foarte bune sunt de preferat. Acest lucru nu este vital dar iti poate oferi o perspectiva mai buna in calitate de angajator. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Activitati – Implicarea studentilor in activitati extra-curriculare le afecteaza, printre altele, abilitatea de lucru in echipa, abilitatile de conducere, si abilitatea de a-si atinge obiectivele. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Proiecte – Aici intra prezentari, proiecte de absolvire, sau orice altceva care i-a pus pe candidati in situatia de a implementa ceea ce au invatat.

Experienta

Practica/ Training – Training-ul relevant ofera o ocazie buna pentru invatare si indica faptul ca aplicantul este familiar cu partea practica a domeniului. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai putin.

Domeniu de Experienta – Cu cat experienta este mai relevanta cu atat este mai bine. Publicitatea, marketing-ul si experienta in serviciul clienti sunt exemple relevante. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Experienta in Media – Experienta in media este punctul central. Acesta este genul de experienta direct relevanta. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Experienta in Publicitate – Experienta in publicitate este de asemenea potrivita pentru aceste posturi. Candidatii cu experienta in publicitate sunt specialisti foarte buni in media. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Citeste si:  Managementul resurselor umane. Ghid practic (Editia a II-a)

Experienta in Marketing – Experienta in marketing ofera mai multe ocazii pentru cariere in publicitate pentru ca publicitatea este o parte importanta a marketing-ului. Cu cat candidatul este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Abilitati

Abilitati de lucru cu computerul – Acestea sunt importante pentru toti candidatii cu exceptia cazului in care pozitia vacanta nu necesita acest lucru.

Windows – Acesta este de baza pentru toti utilizatorii PC.

MS Office – Posturile in domeniu vor necesita probabil cunostinte de Microsoft Word, Excel si Power Point.

Apple/ IBM – Multe agentii publicitare folosesc computere Apple, mai degraba decat IBM, deci abilitatea de a utiliza unui computer Apple este un avantaj.

Limbi vorbite

Engleza – Postul tau disponibil va necesita probabil fluenta in limba engleza. Acesti candidati vor comunica in cea mai mare parte a timpului, intern si extern. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Araba – Avand sediul in Orientul Mijlociu, postul tau vacant va necesita probabil si fluenta in limba araba. Acesti candidati vor comunica cea mai mare parte a timpului intern si extern. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Franceza – Una dintre cele mai des utilizate limbi in Orientul Mijlociu este franceza si ca urmare ar putea fi importanta pentru domeniul tau. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Alte limbi – Cunoasterea altor limbi este un avantaj evident in acest domeniu, mai ales atunci cand ai de-a face cu o piata internationala. Limbile des folosite in regiune, in afara celor mentionate, sunt spaniola, germana si italiana. Postul si compania decid importanta acestui aspect.

Caracteristici

Luarea deciziilor – Luarea unor decizii rapide si precise este o caracteristica importanta: multe medii publicitare, cum ar fi televiziunea, necesita luarea unor decizii pe loc. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Initiativa – Candidatii cu initiativa sunt de obicei mai de incredere si iau decizii mai potrivite decat cei carora le lipseste initiativa. Mentinerea contactului cu clientii si satisfacerea nevoilor acestora, chiar si in absenta unei campanii active, este importanta. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Abilitati de conducere – Abilitatile de conducere sunt necesare pentru relatia cu angajatii. Cu cat un candidat este mai experimentat cu atat aceasta sectiune conteaza mai mult.

Elemente importante pentru toate posturile

Realizari – Evaluarea realizarilor unui candidat iti arata daca persoana respectiva este orientata spre rezultate si daca este hotarata. Cei care sunt orientati spre realizari pot sa-si indeplineasca obiectivele intr-o mai mare masura decat ceilalti.

Cooperare – Cooperarea este vitala pentru directorii evidentei. Acestia lucreaza cu o varietate de persoane, intern si extern, si este imposibil sa ai succes fara sa fi cooperant in acest domeniu.

Abilitatea de lucru in echipa – Abilitatea de lucru in echipa este un aspect vital pentru angajatorii din acest domeniu. Angajatii lucreaza cu diferite departamente interne ceea ce inseamna ca trebuie sa stie ce inseamna sa fi un bun lucrator in echipa.

Lucrul in conditii de stres – Acest domeniu presupune de cele mai multe ori lucrul in conditii de stres. O intarziere poate distruge o intreaga campanie si poate costa mii de dolari.

Organizare – Intrucat o campanie are atat de multe aspecte, trebuie sa fi o persoana organizata pentru a lucra eficient, mai ales in privinta organizarii timpului.

Atentia pentru detalii – Lucrul cu diferite departamente si clienti presupune sa dai atentie detaliilor pentru a te asigura ca totul merge cum trebuie.

Confidentialitate – Aceasta trasatura este foarte importanta in domeniu pentru ca angajatii vor avea acces la informatii secrete cum ar fi proiectele si produsele clientilor.

Identificarea cu postul – Atunci cand un candidat poate sa se identifice cu postul sau este mai probabil sa se integreze bine in rolul respectiv si in companie.

Abilitate de invatare – Abilitatea si dorinta de a invata mai mult sunt indispensabile pe piata muncii de astazi, si mai ales in acest domeniu unde se fac mereu schimbari si apar lucruri noi. Aici intra modalitatile noi de abordare a clientilor si metodologiile mai eficiente pentru campaniile publicitare.

Respectarea termenelor limita– Aceasta este o conditie importanta intr-un domeniu in care programele de lucru sunt foarte aglomerate si totul se desfasoara intr-un ritm rapid. Posturile din domeniu necesita respectarea termenelor limita pentru materialele scrise si pentru cele difuzate.

Ambitie – Aceasta este vitala pentru orice angajat si contribuie la fidelizarea acestuia fata de post si companie.

Simtul responsabilitatii – Simtul responsabilitatii ii face pe angajati mai loiali pentru ca ii ajuta sa stabileasca o relatie de proprietate.

Prestanta – Contactul cu clientii presupune ca angajatii sa fie prezentabili. Ei reprezinta compania ta fata de lumea exterioara. Ar trebui sa reflecte principiile companiei.

Sociabilitatea – Pentru a comunica cu un grup divers de clienti, directorii evidentei trebuie sa fie sociabili.

Planificarea – Planificarea este o caracteristica importanta mai ales atunci cand trebuie sa te ocupi de mai multi clienti.

Comunicarea – Capacitatea de a comunica este esentiala pentru lucrul in echipa si pentru contactul cu clientii.

Motivatie si convingere – Aceste trasaturi sunt importante pentru toti candidatii si pentru toate posturile. Angajatii foarte motivati reusesc sa-si atinga scopurile de cele mai multe ori.

Sursa: eJobs