Companiile romanesti participante la targurile si expozitiile internationale au incheiat anul trecut angajamente la export de aproximativ 240 milioane dolari, respectiv 876 milioane RON, informeaza un comunicat de presa al Ministerului Economiei si Comertului.

Pentru participarea firmelor romanesti la aceste targuri si expozitii, Departamentul de Comert Exterior a alocat in 2005, 15 milioane RON, din care s-au utilizat 13,6 milioane RON.

Potrivit datelor MEC, gradul de utilizare a fondurilor destinate promovarii exporturilor a crescut de la 53% in 2004, la 90 % in 2005, iar pentru anul 2006 se asteapta ca acesta sa creasca pana la 95%.

“Trebuie sa mentinem si in 2006 un nivel ridicat al gradului de utilizare a acestor fonduri. Estimam ca in 2006 gradul de utilizare va creste pana in jur de 95%. Vom implica mai mult comunitatile locale de afaceri in exportul general prin programul national “Exportul romanesc 2006″.

In prezent, Bucurestiul domina exportul romanesc cu o pondere de 60%”, a declarat Iuliu Winkler, ministru delegat pentru comert.

Citeste si:  Comunicarea excesiva pe e-mail dauneaza companiilor

Instrumentul de targuri si expozitii este destinat promovarii marcilor romanesti, a tarii si a ofertei de export in general.

Tari ca Belgia, Cehia, Cipru, Danemarca, Grecia, Franta, Finlanda, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Austria, Portugalia, Slovacia, Suedia utilizeaza acest instrumet de promovare cu scopul de a facilita accesul firmelor pe pietele internationale si a-si consolida exporturile.

Topul targurilor in functie de valoarea angajamentelor la export

In anul 2005, la cele 36 de targuri internationale incluse de Departamentul de Comert Exterior in programul cu finantare de la bugetul de stat au participat 500 de firme. Din punctul de vedere al angajamentelor la export incheiate de firmele romanesti, pe primele zece pozitii se claseaza urmatoarele targuri:

1. Targul tehnic Hannover Messe, Germania – 40 milioane euro
2. Targul de mobila Mebel din Rusia – 35 milioane euro
3. Targul de tehnica militara si aeronautica Le Bourget din Franta – 18.3 milioane euro
4. Targul de tehnica militara si aeronautica LAAD Riocenter din Brazilia – 18.1 milioane euro
5. Targul de mobila IMM din Germania – 17.5 milioane euro
6. Targul de mobila de la Kiev – 16.8 milioane euro
7. Targul de subcontractare industriala Midest din Franta – 16.7 milioane euro
8. Targul tehnic Iran Int’l Industry Fair – 8.5 milioane euro
9. Targul tehnic Industria din Ungaria – 8.2 milioane euro
10. Targul tehnic WIN WORLD OF INDUSTY din Turcia – 6.2 milioane euro

Citeste si:  Lufthansa vrea să cumpere acțiuni ale italienilor de la ITA

Pe sectoare conduc targurile specializate pe tehnica militara cu 61 milioane euro, urmate de mobila cu angajamente totale la export de 50.5 milioane euro si de targurile tehnice cu 46.6 milioane euro. Targurile pentru industria usoara (confectii, textile, incaltaminte, tesaturi, decoratiuni interioare) au cumulat un total de angajamente la export de 36.8 milioane euro.

Anul trecut firmele romanesti au primit sprijinul de a participa la 7 targuri tehnice specializate, 6 targuri tehnice generale, 4 targuri IT, 8 targuri pentru industria de textile, confectii, 6 targuri produse lemn si mobile, 3 targuri vinuri si produse alimentare, 1 targ sticlarie, portelan, faianta si unul specializat pe cosmetice.

“Programul de promovare a exporturilor” a avut in anul 2005 un buget de 18,1 milioane RON din care s-au utilizat 16,2 milioane RON.