Lantul de farmacii Help Net Pharma intetioneaza sa se extinda pe piata de retail farmaceutic prin investitii de tip brownfield (achizitii) si are in vedere cumpararea unui lant de farmacii de mai mici dimensiuni, anunta Mediafax. Pentru aceasta compania va aloca circa 2,5 milioane euro.
Potrivit Help Net, banii provin din fonduri proprii prin aport de capital al actionarilor si reinvestirea profitului, compania avand o strategie de dezvoltare organica fara a apela la imprumuturi. “Help Net isi continua strategia de consolidare pe piata de retail, prin investitii de peste 2,5 milioane de euro in infrastructura, sisteme, resurse umane si brand. (…) Compania evalueaza noi oportunitati de dezvoltare, care includ si optiunea de a face investitii brownfield, demers care a fost initiat inca din anul 2006 si are posibilitati de concretizare in noul an”, se arata intr-un comunicat al companiei. Investitia in deschiderea unei singure farmacii variaza in functie de spatiu intre 50.000 si 100.000 de euro, spune Isabelle Iacob, director general Help Net.
Help Net acorda o importanta deosebita pentru training-ul angajatilor si are in vedere, in urmatorii trei ani, dezvoltarea unui proiect pentru instruirea angajatilor, denumit Help Net Corporate University. De la inceputul anului personalul companiei a beneficiat de primele sesiuni de training realizate cu sprijinul Facultatii de Farmacie Carol Davila Bucuresti.

Citeste si:  Un sfert din companiile romanesti sunt pregatite pentru fondurile structurale

Interes deosebit al romanilor pentru produse dermatocosmetice

In 2006 compania a inregistrat rezultate excelente, un rol foarte important avandu-l vanzarile de dermatocosmetice ce detin circa 20% din total. Astfel, la finele anului 2006, Help Net a inregistrat o cifra de afaceri de 38 milioane de euro, cu 46% mai mult decat in 2005, iar pentru anul 2007 preconizeaza o crestere cu 45%, la 55 milioane de euro.
“O pondere importanta in vanzari o detin dermatocosmeticele, bugetate si in 2007 la o pondere de 20%. Trendul este crescator datorita interesului din ce in ce mai mare manifestat si de clientul din Romania pentru utilizarea produselor de health&beauty diferentiate pe nevoi speciale, altfel decat produsele de masa care se afla in ofertele de supermarket”, se mai arata in comunicatul companiei.
Help Net este una dintre cele mai importante companii de retail farmaceutic din Romania, care a inregistrat cea mai dinamica evolutie in ultimii ani cu o retea ce numara 95 de farmacii la nivel national si peste 800 de angajati.
Help Net Farma este parte a grupului Farmexim, controlat de omul de afaceri Ovidiu Buluc.
Anul trecut, Farmexim a raportat o cifra de afaceri de 141 milioane de euro, in 2007 valoarea acesteia urmeaza sa ajunga la 195 milioane euro.
Compania ce detine Help Net a primit, pana in prezent, numeroase oferte de cumparare deoarece detine resurse interne solide si perspective serioase de dezvoltare. Pana acum, insa, Farmexim nu s-au hotarat sa vanda, mai spune Iacob.

Citeste si:  25.000 lei pentru IMM in scopul dezvoltarii exporturilor

1,6 miliarde, valoarea pietei de profil din Romania

Lansarea de noi produse, fidelizarea clientilor si noile strategii de amenajare a spatiilor vor duce piata farmaceutica la circa 1,6 miliarde de euro, in acest an, potrivit Wall Street.
In urmatorii doi ani se estimeaza o crestere a pietei cu 10 – 15%. Strategia de dezvoltare a grupurilor vizeaza investitii in extinderea lanturilor de farmacii din marile orase ale tarii, cat si deschiderea de farmacii in zonele rurale.

Autor: Florin Cojocaru