Numarul unu in materie de publicitate digitala, Google prezinta o cifra de afaceri de peste 62 de miliarde de dolari, mai ales datorita cheltuielilor in materie de comunicare.

Alphabet a depasit asteptarile pietei cu un beneficiu net de 18,5 miliarde de dolari in al doilea trimestru al anului, aproape triplu fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita dezvoltarii comertului online, dezvoltare datorata pandemiei cu coronavirus. Acest anunt a fost facut de casa mama a gigantului Google. Numarul 1 in materie de publicitate digitala, a avut castiguri de numai putin de 62 miliarde de dolari, datorita cheltuielilor micilor si marilor companii pe motorul de cautare arhicunoscut, pe YouTube si pe aplicatii precum Google Maps.

Distributia este, de departe cel mai important contributor la cresterea in materie de publicitate a gigantului Google. Acesta a fost comunicatul facut de Philipp Schindler, vice-presedintele Google, insarcinat cu vanzarile, in cadrul unei conferinte telefonice cu analistii. Sectorul turismului, serviciile financiare, mass-media si divertismentul a avut o mare contributie la cresterea cifrei de afaceri. In 2020, al doilea trimestru, cifrele de afaceri erau cele mai scazute ale anului pentru piata publicitatii online.

Citeste si:  Instrumentele cu care scrii fac diferența! Învață să alegi stiloul potrivit pentru tine

Odata cu debutul campaniilor de vaccinare, grupul beneficiaza de ce este mai bun din cele doua lumi: succesul comertului online nu a scazut in ciuda relaxarii restrictiilor sanitare si a faptului ca numeroase tari au inceput sa isi deschida granitele si calatoriile au inceput.

Veniturile publicitare in crestere

Gigantul californian ar trebui sa genereze 130 de miliarde din retelele publicitare acest an, adica cu 25% mai mult decat in 2020, conform eMarketer. Va pastra astfel cea mai mare parte din prajitura digitala, 28,6%, depasind Facebook. In acest domeniu YouTube a reusit sa se faca in special remarcat. Veniturile sale au crescut cu 83% pe an, la peste 7 miliarde de dolari, aproape de cele generate de Netflix anul acesta.
YouTube se bucura de prezenta a 2 miliarde de spectatori pe luna.