Compania Google, detinatoare a celui mai utilizat motor de cautare din lume, a anuntat ca a ajuns la un acord pentru achizitionarea portalului YouTube, lider mondial in domeniul divertismentului pe Internet.
Valoarea tranzactiei se va ridica la suma record de 1,65 miliarde dolari, inregistrandu-se astfel cel mai mare pret platit vreodata pentru un site cu continut generat de utilizatori. Tranzactia va reuni doua dintre cele mai puternice branduri de pe Internet, Google, termen asociat cautarilor virtuale si inovatiei, si YouTube, o companie din Silicon Valley care a contribuit la cresterea popularitatii schimburilor online de clipuri video, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Deal potrivit si nu prea
Infiintat in urma cu mai putin de doi ani, YouTube a cunoscut o ascensiune spectaculoasa, punand in prezent la dispozitia utilizatorilor 100 milioane clipuri video zilnic. La inceputul saptamanii, site-ul preferat al adolescentilor, YouTube, a anuntat ca a semnat o serie de acorduri de distributie cu mai multe case de discuri importante.
“YouTube este extrem de valoroasa, datorita traficului mare pe care il genereaza, aspect foarte important in zona Internetului, dupa cum pozitionarea unui imobil este foarte relevanta pe piata imobiliara”, a afirmat Sasa Zorovic, analist la firma Oppenheimer, in legatura cu asocierea site-ului YouTube cu reteaua de publicitate Google. Cu toate acestea, analistii au avertizat gigantul Google asupra riscurilor pe care si le asuma prin achizitionarea site-ului, care a intrat in atentia unor companii media importante, pentru difuzarea unor emisiuni TV si videoclipuri, protejate de copyright, fara consimtamantul lor. Beneficiile Google au inceput deja sa apara. In asteptarea anuntului privind acordul dintre cei doi, cotatia actiunilor Google a crescut cu 8,5 dolari, echivalentul a doua puncte procentuale.
La inchiderea ultimei sedinte de tranzactionare de la Bursa Nasdaq, titlurile au fost cotate la 429, nivel ce nu mai fusese inregistrat dupa sfarsitul lunii aprilie. In cursul a doua zile de tranzactii, capitalizarea de piata a Google a crescut cu aproximativ sase miliarde dolari.
Gigantul Google-YouTube ataca pozitia Yahoo
Principalul beneficiar al afacerii va fi Google, care, conform analistilor, si-ar facilita accesul pe piata de publicitate online. Aflat in plin proces de dezvoltare, segmentul de publicitate pe Internet nu reprezinta tocmai punctul forte al Google, compania detinand o cota scazuta in comparatie cu Yahoo, principalul concurent.
Mark Mahaney, analist la Citigroup, apreciaza ca tranzactia reprezinta un avans important pentru Google, pretul de achizitie fiind aproape egal cu sumele cumulate alocate in trecut integrarii unor companii. Dar, conform lui Mahaney, achizitia merita facuta, fiindca valoarea grupului rezultat prin combinarea unuia dintre cele mai mari site-uri cu continut generat de utilizatori cu una dintre cele mai vaste retele de publicitate din lume “ar putea fi enorma”.
Furnizorul de servicii video pe Internet YouTube, a carui popularitate a crescut dupa ce a permis utilizatorilor sa faca schimb de videoclipuri, filmari personale, cat si copii ale unor emisiuni TV, ocupa pozitia a patra in clasamentul site-urilor web 2.0, care apartin unei noi generatii, avand un continut furnizat, in mare parte, de utilizatori. Primele trei locuri revin site-urilor MySpace, Facebook si enciclopediei online Wikipedia, potrivit unor date despre audienta pe web in Statele Unite, furnizate de firma Hitwise.
Serviciu internationalizat
Incepand de ieri, compania detinatoare a celui mai utilizat motor de cautare din lume a lansat pe piata din Romania un nou serviciu ce permite utilizatorilor accesul la contul de Gmail de pe telefonul mobil.
“Acum este mai usor ca oricand sa te conectezi si sa ramai conectat, folosind solutia Gmail pentru telefonul mobil de la Google – Gmail For Mobile From Google”, promit oficialii companiei intr-un comunicat de presa. Serviciul pentru dispozitivele mobile va fi oferit gratuit si va putea fi accesat de pe majoritatea telefoanelor dotate cu functii de navigare pe Internet.
Serviciul va permite nu doar simpla accesare a postei electronice, utilizatorii telefoniei mobile avand posibilitatea de a viziona fotografii si documente atasate sau sa raspunda printr-un apel celor al caror numar de telefon este stocat in contul lor de Gmail. Mesajele primite vor fi sincronizate in mod automat, indiferent daca se acceseaza contul de Gmail pe un dispozitiv mobil sau pe web.
Lansata initial in engleza americana, pe 15 decembrie 2005, interfata Gmail XHTML le permite utilizatorilor sa isi incarce contul de Gmail si sa vizualizeze mesajele de pe browser-ul mobil.
Pornind de la multitudinea de dispozitive mobile, Gmail a pus la punct un sistem de optimizare in mod automat a interfetei care se bazeaza pe telefon. Prima etapa a internationalizarii cu suport complet a fost lansata pe 27 iunie 2006 cu interfata pentru alte 10 limbi si, conform comunicatului, compania se pregateste sa lanseze serviciul in alte 22 de limbi, printre care si romana.
Gmail pentru telefonul mobil
Interfata de pe pagina de conectare este stabilita de setarile de limba de pe dispozitivul mobil al utilizatorului.
Pana in momentul lansarii serviciului in toate limbile promise, daca setarile dispozitivului mobil sunt intr-o limba care nu este inclusa in acest serviciu, se trece automat la interfata in limba engleza americana.
Fisierul Help si capturile de ecran nu vor fi traduse in limbile cu un nivel de adoptare scazut, printre care si limba romana, utilizatorii urmand sa fie indrumati catre una dintre limbile de larg suport, pentru a primi informatii de sprijin. Odata logat, limba de pe display care va aparea utilizatorului va corespunde cu setarile contului, modificarile putand fi facute prin interfata HTML, dar nu direct de pe dispozitivul mobil. In prezent, acest serviciu functioneaza cu majoritatea dispozitivelor mobile care suporta un web browser mobil XHTML care sustine SSL si cookies. Serviciul, ce poarta denumirea Gmail for Mobile Devices, se va numi in Romania “Gmail pentru telefonul mobil”.
Serviciile oferite de Google
Cel mai important serviciu, cel care a facut Google celebru, este Google Search. Locul in care se pot vedea ultimele produse Google aflate in faza Beta, Google Labs ofera posibilitatea ca produsele sa fie testate si chiar ajutate. Google Alerts permite alegerea unor termeni despre care se vor trimite notificari utilizatorilor. Un serviciu care contra unei sume de bani ofera raspunsuri la orice intrebare este Google Answers. Serviciul BlogSearch este dedicat blog-urilor. Un serviciu ce permite cautarea unei referinte in carti scanate si recunoscute ca si caractere este Book Search. Google Catalogues ofera vanzatorului posibilitatea sa isi posteze oferta de produse online si utilizatorului sa caute si sa comande online. Google Directory sau oglinda proiectului DMOZ este benefic oricarei companii. Prin serviciul Froogle, Google ofera posibilitatea efectuarii cumparaturilor destepte online. Google Groups este similar grupurilor de pe Yahoo. Cautarea imaginilor se poate face prin intermediul serviciului Google Images. Un serviciu util este Google News, care livreaza stiri in limba engleza. Specialised Searches ofera cautari specializate pe domenii. Inovativ este si serviciul Google Video, care face cautarea dupa fisiere video.
Google Local, serviciu pentru localizarea afacerilor si Google Maps completeaza oferta companiei. Printre facilitatile oferite de portal se numara calculatorul si convertorul valutar Google.
Autor: Diana Drinceanu