Ai cateva mii de euro si nu stii ce sa faci. Vrei sa intri in afaceri, dar stii ca este riscant, pentru ca daca alegi gresit domeniul ai sansele sa pierzi toti banii. Asa ca cea mai usoara solutie este sa faci ceva ce are deja succes: sa cumperi o franciza.

O gramada de avantaje

Sa cumperi o franciza pare sa ofere mai multe oportunitati decat re-inventarea rotii. Pentru ca se achizitioneaza un brand deja cunoscut, pentru ca promovarea agresiva si costisitoare dispare si pentru ca exista deja increderea consumatorului in el. Lumea este familiara cu produsul respectiv si nu mai trebuie sa investesti sume importante in botezul sau pe piata. L-au botezat deja altii! Tu nu trebuie decat sa ai instrumentele necesare sa “culegi” ce au semanat cei dinaintea ta.

In plus, prin deschiderea unei astfel de afaceri ai exclusivitate la furnizarea unor produse si servicii cautate, la care se poate accede numai prin contractul direct cu francizorul. Si punga cu bunatati nu s-a golit.
Ar mai fi un bonus important adus o data cu semnarea unui astfel de contract. Noilor veniti li se asigura atat instruire cat si asistenta, iar problema legata de promovare dispare si ea. Se asigura si publicitatea nationala si daca nu este de ajuns, se pot uni cativa “francizati” care pot demara o campanie publicitara regionala. Este practic un segment care se incurajeaza singur sa creasca.

Citeste si:  Cum vand eficient pe Internet

Succesul intr-o astfel de afacere se bazeaza pe experienta celor care au testat anterior aceasta piata. Modelul este prcatic testat. Si functioneaza incurajator de bine. Pentru ca s-a cladit pe succesul unora dar si pe neinspiratia altora. Si tocmai aceste greseli invatate au perfectionat strategia si au facut afacerea mai performanta. Costurile erorii sunt deja platite in momentul in care tu deschizi franciza, fara sa mai contruiesti o strategie elaborata si un plan de afaceri bine pus la punct.

Cum intri in franciza?

Cred ca deja multi sunt deja atrasi de o de afacere de genul acesta. Succesul este practic garantat: esti invatat cum sa conduci o astfel de afacere, ti se asigura publicitatea si asistenta. Dar vine acum si subiectul delicat al banilor: cam cat trebuie sa investesc? Am spus la inceput: totul se ridica la cateva mii de euro.

Investitia in sine se refera la amenajarea spatiului corespunzator cerintelor boss-ului cel mare. O alta parte din cele cateva mii de euro se va duce pe realizarea stocului initial, si, in cazul francizelor retail, cumpararea echipamentelor. Nici macar echipamentele nu-ti vor da mari batai de cap, pentru ca francizorul este familiarizat cu toate detaliile tehnice si de obicei tot el le pune la dispozitie. Deci nu trebuie sa devii expert in masinarii si nici sa alergi dupa ele. Din banii ce au mai ramas, trebuie achitata si taxa de intrare in franciza, intre 4 si 8% din cifra de afaceri, si eventual taxa de publicitate, de 2-5% din cifra de afaceri.

Citeste si:  Platforme mari de comert electronic

Cele mai de succes francize la ora actuala

Nisa pe care au patruns si pe care s-au dezvoltat cele mai multe francize este, indiscutabil, cea a alimentatiei publice. Restaurante mai mici sau mai mari, toate se invart in jurul aceleiasi bucati de cascaval: apetitul oamenilor. Nimic nu te face sa consumi mai multi bani decat astampararea foamei. Oricat de econom ar fi portretul consumatorului autohton, el nu se da niciodata inapoi atunci cand vine vorba de poftele sale culinare. Iar statisticile la nivel european par sa plaseze Romania pe un loc de top atunci cand vine vorba de cheltuirea banilor. Stomacelul romanului cere cam jumatate din salariul acestuia, asa ca nu ne mira ca vedem la tot pasul: Fornetti, McDonald´s, Gogoasa Infuriata, Pizza Hut, Angst sau Gregory´s si ca asistam in continuare la cresterea numarului lor. Cert este ca loc exista pentru toti, intrucat este o piata axata pe resurse inepuizabile..