Dacia va comercializa, in acest an, mai putine autovehicule pe piata interna decat anul trecut, dar exporturile vor creste de peste doua ori, au anuntat oficiali ai companiei. Potrivit estimarilor interne, compania va vinde, in acest an, pe piata interna, 110.000 de autovehicule, mai putin decat cele 113.276 comercializate anul trecut. “Rezultatele Dacia vor depinde de evolutia pietei totale din Romania, care va atinge un nivel inferior celui consemnat anul trecut. Estimam ca volumul vanzarilor Dacia pe piata interna va ajunge in cel mai fericit caz la nivelul din 2005”, a declarat, intr-o conferinta de presa, directorul comercial al societatii, Jean Michel Sicre.

Dacia va comercializa, in acest an, circa 220.000 de autovehicule, jumatate la export, apreciaza oficialii companiei, in crestere fata de cele 163.899 vehicule vandute anul trecut. Exporturile au consemnat un avans, fata de 2004, de 210%, pana la 50.623 unitati. Sicre a precizat insa ca la export s-au livrat, pana la sfarsitul anului trecut, circa 58.000 de autovehicule.

O crestere spectaculoasa va inregistra productia de CKD (Completely Knocked Down – colectii de subansamble destinate asamblarii in alte tari), care va creste pana la 120.000 de unitati, fata de 30.000 de unitati produse in 2005.

Citeste si:  Honda Civic, Masina Anului in 2006

Cresterea exportului se va realiza si prin sporirea numarului de tari in care modelul Logan se va comercializa, de la 38 in prezent la peste 50 la sfarsitul lui 2006. Tot pe aceste piete se va introduce si modelul Diesel.

Modelul Logan este comercializat sub marca Renault in Rusia, Columbia, Venezuela si Ecuador. Dupa inceperea productiei Loganului in Romania in anul 2004, Renault a infiintat unitati de productie a acestui model in Maroc, Rusia si Columbia. In Rusia, vanzarile Renault au crescut cu 85%, pe o piata cu o dinamica de 22,3%, dupa lansarea modelului Logan sub marca Renault. In Columbia, unde Logan a fost lansat sub marca Renault in septembrie 2005, vanzarile au crescut cu 33,9%, la 23.800 de unitati. In Serbia si Muntenegru, Loganul ocupa locul doi pe piata, cu o cota de 15%, dupa modelul local Zastava. Pe plan global, vanzarile grupului Renault au crescut cu 1,7% in 2005, la 2,531 milioane de unitati, din care Dacia detine o cota de 6%.

Citeste si:  Tahografe si limitatoare de viteza la autocare si microbuze

Vanzarile Dacia au crescut in special in urma evolutiei Logan, cu vanzari de peste 167.700 unitati de la lansarea in septembrie 2004, din care 108.000 pe piata romaneasca. Pe piata romaneasca, din totalul vanzarilor pe anul trecut 88.275 au fost Logan, 4.809 – Solenza iar restul autovehicule comerciale. Vanzarile de autovehicule comerciale usoare au scazut, anul trecut, cu 10% fata de 2004, de la 22.926 la 20.622 unitati.

Si in acest an, Loganul va reprezent motorul vanzarilor Dacia

Productia uzinei de la Mioveni va ajunge in acest an la 870 de unitati pe zi, dintre care 800 de vehicule vor fi modelul Logan.

Dieselul va capata o pondere si mai mare, pentru ca s-a observat ca, dupa lansarea motorului pe motorina, in septembrie, 50% din vanzarile de Logan au vizat acest motor. Asteptarile celor de la Dacia erau ca ponderea Dieselului sa se situeze la 30%.

Pe langa modelul Diesel, in acest an vor fi lansate, in primavara, cel cu propulsor de 1,6 litri si 107 cai putere, precum si versiuniile break cu cinci sau sapte locuri (in octombrie). Modelele Logan deja existente si comercializate pe piata interna vor primi noi dotari care le vor apropia de cerintele europene in domeniul sigurantei. Versiunea Ambition a modelului Dacia Logan Diesel va fi echipata, in circa doua saptamani, cu ABS, echipament care va fi disponibil in cel mult trei luni si pentru versiunea de varf cu motor pe benzina de 1,4 litri, care se va numi Ambition Plus. Potrivit directorului comercial al Automobile Dacia, Jean Michel Sicre, decizia de a include sistemul ABS printre dotarile standard ale versiunilor cu motorizare 1,4 pe benzina si Diesel raspunde cererii semnificative pentru acest echipament. Pana in prezent, singura versiune echipata standard cu ABS a fost versiunea de varf, Ambition, cu propulsor de 1,6 litri.

Citeste si:  Cele mai bune masini ale anului 2005

Autor: Adrian Nuta