O regula simpla, dar absolut necesara, este sa ii creezi produsului sau serviciului o identitate puternica, astfel incat utilizatorii sau clientii sa se gandeasca la firma ta mai intai.

Cei care navigheaza pe Internet trebuie sa te considere principala sursa, nu doar sa te distinga de ceilalti. Chiar si companiile mari, de succes isi continua promovarea produselor prin Internet. Deci, ce ai de facut?

Iata unele exemple despre cateva companii foarte cunoscute si eforturile depuse de angajatii lor pentru a crea o identitate online a produselor lor.

Numele marcii trebuie sa fie cuprins intr-un slogan / titlu

In ultima vreme, din ce in ce mai multe afaceri online si-au extins aria de promovarea a produsului, folosind spoturile radio si TV. Dar, repetarea continua a denumirii, vizual si auditiv, duce doar la adaugarea unor zerouri in plus fata de pretul initial.

De ce sa promovezi un produs?

Intr-un articol intitulat “Studiul Cyberbrand: Internetul le ofera clientilor libertatea de a alege”, semnat Alice Z. Cuneo, in Advertising Age’s NetMarketing Online, autoarea sublinieaza faptul ca “o buna prezentare a ofertelor pe Internet le aduce un avantaj considerabil companiilor”. Afirmatia se bazeaza pe o cercetare realizata pe 4000 de marci. Studiul, realizat de GISTICS Inc., firma de consultanta strategica. Au descoperit ca formarea unei marci digitale de succes necesita parcurgerea a doua etape: “Una se axeaza pe procesul realizarii afacerii, adica felul in care o companie isi gaseste, serveste si satisface clientii. Cealalta se refera la acelasi proces, dar din punctul de vedere al promovarii prin mass-media si al alegerii mesajului potrivit in aceasta piata competitiva.

Citeste si:  Cum sa iti dezvolti afacerea prin publicitate creativa

Studiul sugereaza ca “din cauza faptului ca site-urile reprezinta Nr.1 in crearea de marci virtuale, dezvoltarea si functionarea ei nu ar trebui incredintata unei echipei tehnice. Acei oameni nu au cunostinte si interes in acest domeniu.”

De exemplu, Compaq a creat o noua functie atribuita unui angajat care trebuie sa verifice marca virtuala a companiei, de la productie si pana la produsul finit. Peter Himler, de la Burso-Marsteller, New York, a afirmat: “Nu e suficient sa-ti sufoci consumatorii cu mesaje interminabile. Mesajele trebuie sa fie altfel, sa aiba o doza de interactivitate.”

Poate fi Internetul folosit mai bine decat acum pentru comercializare si marketing direct?

Dupa ce vei citi articole asemanatoare cu cele de mai sus, iti vei da seama ca exista mai multe variante. Fii atent la rezultate si sa le adaptezi la obiectivul afacerii tale. Sa devii SURSA sau MARCA unui produs sau serviciu e treaba grea pentru un proprietar de site mic, mai ales daca piata a fost acaparata de altii.

Citeste si:  Cum sa obtii publicitate in mass-media pentru afacerea ta

– Ce ai de facut pentru a iesi din anonimat. Sfaturi si strategii pentru a le face concurenta celor s-au lansat deja pe piata.

– Foloseste un nume de domeniu, un titlu, o denumire de produs, ceva usor de retinut. Multe domenii folosesc cate o agramaticala, ceva care sa distraga atentia, jocuri de cuvinte. Acestea nu pot fi accesate intotdeauna direct decat daca gasesti URL-ul corect.

– Ofera-le avantaje celor care cumpara de la tine in loc sa investesti in denumiri. E o metoda mai ieftina, un serviciu personal. Orice serviciu oferit ar reprezenta un avantaj in fata majoritatii firmelor de pe Internet, chiar si a celor mari.

– Publica adresa companiei si informatii de contactare, inclusiv numar de telefon, fax si adresa de e-mail. Trebuie sa le raspunzi celor care te contacteaza.

– Ofera actiuni interactive. De exemplu, adresa de e-mail automat atasata, care are si rolul de a da importanta denumirii marcii. Sau introdu un forum de discutii pe site, astfel incat utilizatorii sa poate comunica intre ei.

Citeste si:  Contract de asistenta financiara

– Ofera-le o garantie a produsului sau serviciului. Asigura returnarea banilor pe o perioada de timp limitata.

– Realizeaza-ti site-ul astfel incat produsele de vanzare sa fie usor de gasit. Exista site-uri realizate atat de haotic, incat iti pierzi timpul cautand printre pagini pentru a gasi produsul sau serviciul oferit spre vanzare.

– Ofera mai mute variante de distribuire si vanzare: online, prin fax, telefon sau prin mail.

– Asigura o livrare rapida, in cel mult cateva zile.

– Asigura-te ca angajatii in relatii cu publicul stiu despre site-ul respectiv si despre ofertele afisate.

– Obtine declaratii favorabile. Clientii satisfacuti pot contribui la cresterea increderii in produsele tale. Comentariile ar trebui sa fie la subiect, despre avantajele produsului sau serviciului

Sursa: eJobs