Claudiu Gamulescu, Underclick.ro
Inainte de a intra online trebuie sa facem o analiza cat mai realista a aspectelor de care ne vom lovi. In articolul de mai jos voi incerca sa ating cele cateva aspecte importante.
Ideea dumneavoastra minunata poate da gres prin prisma rentabilitatii sale daca nu sunteti capabili sa creati un magazin online care sa ofere posibilitatea de a vinde 24 din 24 si care sa ofere siguranta unei tranzactii online sigure.
Solutia software aleasa este desigur foarte importanta si defineste viabilitatea vanzarii. Insa sunt si alte aspecte care trebuie analizate inainte de a intra in afaceri online.
Decizii de luat inaintea inceperii unei afaceri online :
Alocarea timpului necesar si resurselor adecvate in urmatoarele pot inclina balanta in favoarea unui magazin electronic robust:
(vezi si solutii de comert electronic oferite de Underclick )
Gazduirea (hostingul)
Desi pare o solutie de mai putina preocupare nu este asa. Intotdeauna trebuie sa cautati un furnizor de astfel de servicii sigur si mai ales sa va puteti baza pe el. Examinati cu mare atentie garantia pentru “uptime”. De asemenea analizati si infrastuctura fizica a locului unde va fi gazduit magazinul vostru. Poate cele mai importante aspecte sunt legate de “back-up” (salvarea datelor din cand in cand) si “data-security” (protectia efectiva a datelor voastre).
Calculati in bani cel mai mic timp in care ar trebui sa instalati din nou magazinul online in cazul in care infrastuctura companiei de hosting cedeaza de tot. Acest calcul va poate spune posibila pierdere din afacere in caz de urgenta.
Contul de Comerciant
Capabilitatile de procesare si de securitate a datelor in cazul contului de comerciant trebuie serios analizate. In principal acest cont trebuie sa asigure o procesare rapida si sa ofere platforme de ajutor in cazul tranzactiilor.
Sofware-ul
Alocati maximul de timp si de resurse pentru a lua decizia care din solutiile de comert electronic vi se potriveste cel mai bine. Aceasta alegere duce la o stabilirea in conditiile cele mai bune a functionalitatilor. Mai mult de atat important e ce se ptrece “in spate” si ce poate sa ofere soft-ul respectiv. Managementul inventarului, cataloagele de produse, chiar si design-ul si layout-ul, sunt elemente care trebuie sa le contina magazinul. Evident cea mai buna alegere este cea in care managementul este cel mai simplu si poate fi obtinut la un pret rezonabil ca investitie.
De asemenea soft-ul trebuie sa integreze si aspectele legate de platile online si de modalitatile de transport. Exista destul de multe solutii deja integrate pe piata unde numai trebuie sa specifici payment gateway-ul si transportatorul. Din pacate in Romania nu avem aceste lucruri bine puse la punct.
Payment Gateway
Procesatorul de plata este cel care va opereaza platile. El de asemenea trebuie sa fie in ton cu afacerea dumneavoastra, trebuie sa faciliteze procesarea rapida a platilor, sa se opuna incercarilor de fraudare, sa isi asume responsabilitatea pastrarii securitatiii datelor in timpul transferului de bani. Marimea tranzactiilor estimate pe magazin este de asemenea un criteriu de apreciere a firmei cu care veti lucra. Volum mare inseamna un discount mai bun la comisioanele operate.
In Romania apreciez ca alegerea potrivita se poate face prin compania dotCommerce.
Transportatorul
In afara costului tranzactiei unul din costurile importante este cel de transport, mai ales daca distributia se face la nivel global. Marimea si profesionalismul firmei pot fi atuuri, insa si servicii conexe cum ar fi suport pe call-center sau posibilitatea de urmarire online a pachetelor fac diferenta.
Desi usor de intrat pe aceasta piata, trebuie sa retineti ca afacerea online este una care comporta riscuri si are nevoie de o analiza de afacere coerenta. Reduceti din riscurile de mai sus alocand resurse si timp pretios.