Romania bate Franta. Grupul francez Hyparlo, care detine reteaua de supermarketuri Carrefour din Romania, a raportat o crestere spectaculoasa a vanzarilor in primele sase luni ale anului, alimentata in special de boomul din Romania, anunta cotidianul francez „Le Figaro”.
In conditiile in care cresterea medie a incasarilor a fost de 30,1a la nivelul grupului si de doar 4,1% in magazinele din Franta, cotidianul francez trage concluzia ca cifrele au fost trase in sus de activitatea din Romania, unde vanzarile au crescut cu 83% fata de iunie 2004.
Astfel, cu doar patru magazine in Romania, Carrefour a tras linie dupa sase luni, calculand vanzari de 186 milioane de euro. Ceea ce inseamna, in medie, incasari de 46,5 milioane de euro in fiecare din cele patru hipermarketuri pe care le detine in tara. Suma bate nivelul din Franta, unde grupul gestioneaza 12 magazine. Media vanzarilor semestriale este de 40 milioane de euro in fiecare hipermarket francez.
Cumparaturi medii de 37 de euro
In Romania, circa 33% din populatia de la oras isi face cumparaturile din magazinele moderne – supermarketuri si hipermarketuri, se arata intr-un studiu AC Nielsen. Ceea ce inseamna ca in cele patru magazine din Bucuresti si Brasov, Carrefour are drept clienti potentiali o treime din cei 2,5 milioane de locuitori cat este populatia celor doua orase. Adica 825.000 de clienti.
Pentru a ajunge la cifra de 186 de milioane de euro reprezentand incasarile, Carrefour ar fi trebuit sa incaseze minimum 37 de euro pe luna de la fiecare din cei 825.000 de clienti potentiali din Bucuresti si Brasov. Reprezentantii grupului nu vor sa faca public numarul de clienti, precizand insa ca centrul Orhideea din Bucuresti este al treilea in topul magazinelor cu cei mai multi clienti din reteaua Carrefour.
„Vanzarile din Romania au depasit asteptarile actionarilor. Vom continua expansiunea in Romania. Planuim sa deschidem un nou hipermarket in Ploiesti anul acesta, valoarea investitiei fiind de 20 milioane de euro”, ne-a declarat Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour Romania.
Piata romaneasca, mai atractiva
Potrivit „Le Figaro”, marile magazine din Franta se bat pentru cele mai mici preturi, situatie la care se adauga scaderea consumului. Ceea ce face ca vanzarile sa fie constante, in cazul cel mai fericit. In schimb in Romania, consumul se mareste proportional cu cresterea economica, facand posibila raportarea unei cifre de afaceri aproape duble.
> Deschiderea unui nou magazin in Ploiesti
> Deschiderea a inca trei hipermarketuri in Bucuresti (Baneasa), Constanta si Cluj pana la finele lui 2006