Champs-Elysées din Paris va suferi o transformare profundă pentru a fi mai verde şi cu mai puţine automobile, au anunţat miercuri primarul şi mai mulţi experţi din capitala Franţei, în cadrul unui program ce vizează ecologizarea şi împrospătarea celebrului bulevard parizian până la Jocurile Olimpice din 2024, informează AFP.

Denumit “Réenchanter les Champs-Elysées”, proiectul susţinut de Primăria din Paris, consilieri locali şi Comitetul Champs-Elysées (ce grupează comercianţi şi companii de pe acest bulevard, n.r.) urmează să fie realizat în două etape.

Prima ar trebui să fie finalizată până la Jocurile Olimpice şi Paralimpice de la Paris, din vara anului 2024. Cea de-a doua nu dispune deocamdată de un calendar bine stabilit.

În mod concret, cele două extremităţi ale bulevardului parizian lung de doi kilometri vor găzdui schimbările cele mai vizibile.

Mai întâi, în Place de la Concorde, unde grădinile situate de o parte şi de alta a bulevardului, în prezent în mare parte defrişate, urmează să fie transformate.

Citeste si:  Motive pentru care sa iti cumperi un seif

“Vom reface aceste grădini în veritabile grădini de promenadă”, a promis primarul socialist din Paris, Anne Hidalgo, într-o conferinţă de presă.

O sută de arbori vor fi plantaţi şi mai multe străduţe vor deveni pietonale, a precizat Anne Hidalgo, care doreşte “să redea prospeţime” metropolei franceze, pentru ca aceasta să se adapteze la schimbările climatice.

Mai puţine maşini

O altă schimbare majoră pentru 2024 va avea loc în jurul Arcului de Triumf din Paris, unde sensul giratoriu din Place de l’Etoile va beneficia de o reducere a densei sale circulaţii rutiere.

“La Arcul de Triumf, ceea ce vom face va fi o mărire a inelului pietonal” care înconjoară monumentul, a explicat Anne Hidalgo.

“Va fi o îngustare a spaţiului pentru maşini, prefer să fiu foarte clară. Pentru că acesta este modul în care trebuie să ne gândim la oraşul de mâine”, a adăugat ea.

Însă reducerea traficului motorizat, o chestiune promovată de Anne Hidalgo şi subiect politic sensibil, nu priveşte deocamdată bulevardul în sine, care are pe fiecare sens două benzi de circulaţie pentru automobile şi o bandă pentru autobuze şi taxiuri.

Citeste si:  Google iese onorabil din pandemie

În ceea ce priveşte acest subiect, “primarul a acceptat (…) să discute, să negocieze, ştiu că are părerile ei, iar noi pe ale noastre”, a declarat Marc-Antoine Jamet, preşedintele Comitetului Champs-Elysées.

În partea superioară a bulevardului, apreciată de comercianţi şi de turiştii străini, trotuarele şi mobilierul urban, pe alocuri învechite, vor fi renovate, au dat asigurări aleşii locali.