Ziarul Finaciar a lansat miercuri, in cadrul unui eveniment, “Anuarul ZF IMM – 100 afaceri de la zero” in care sunt analizate cifrele de afaceri a celor mai dinamice IMM-uri romanesti iar expertii dau sfaturi. Afacerile “start-up” au totalizat anul trecut peste 40 milioane euro, calculeaza analistii de la ZF. Anuarul reprezinta o colectie de experiente venita de la cele mai bune IMM-uri. Afaceri mari genereaza afaceri mici (IMM-uri), fie ca este vorba de contractori, subcontractori sau firme de servicii conexe, in jurul companiilor cu afaceri de zeci si sute de milioane de euro si mii de angajati, graviteaza sute de mii de firme, cu afaceri intre 100.000 si 1.000.000 euro pe an. Acestea sunt principalul subiect al anuarului.
Pe primul loc in topul firmelor dinamice se situeaza Crido Kids Bucuresti, retea de magazine cu articole pentru copii, care a strans 4,4 milioane de euro. De azi, pot afirma ca ne cumparam haine pentru copii de la milionari!
Pe locul doi se situeaza producatorul de miere de albine Apis Prod Blaj, care a strans ca cifra de afaceri frumoasa suma de peste 3 milioane euro, iar pe locul 3 firma producatoare de interfoane Electra Bucuresti, care strange 2,5 milioane de euro.
“Cele mai multe investitii realizate de intreprinzatorii romani au fost in industrie, unde si resursele umane si materialelel implicate sunt mult mai mari decat in alte sectoare ale economieie”, afirma analistii.
Tot copiii, ca si idee de afacere, umfla buzunarele afaceristilor, un alt exemplu fiind compania de productiae incaltaminte pentru copii Tino din Brasov, care raporteaza o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro.
Citeste anuarul si afli cele mai dinamice companii pornite de la zero.