O campanie promotionala, chiar daca scumpa, poate aduce profituri mari companiei care o foloseste. Promovarea marcii Beciul Domnesc a costat 300.000 de euro. Rezultatul: compania si-a triplat profitul. Marile companii de vin anunta cresteri ale profitului lor in acest an, in ciuda ploilor care au afectat productia.Viile pe rod aflate in cultura au acoperit in acest an 194.900 ha, din care peste 100.000 ha sunt cultivate cu soiuri nobile si 13.400 ha cu struguri de masa.

Principalele soiuri de struguri albi de vin cultivate sunt Sauvignon, Chardonnay, Pinot gris, Feteasca Alba, Feteasca Regala, Tamaioasa Romaneasca, Grasa de Cotnari, Riesling Italian, iar cele cu struguri rosii sau roze sunt Feteasca Neagra, Pinot Noir, Merlot, Babeasca Neagra, Cadarca, Negru de Dragasani. Din recolta acestui an se estimeaza obtinerea unei productii de vin cifrate la 3,085 milioane hl, circa 10% din aceasta cantitate fiind orientata catre pietele externe. Exportul de vinuri a adus in tara, in prima jumatate a anului 2005, aproximativ zece milioane de euro, cu 8,1% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vinul ocupa in prezent locul sase in cadrul produselor agroalimentare

Vincon Vrancea, al patrulea mare jucator pe piata romaneasca a vinului si-a triplat profitul in primele sase luni ale acestui an in comparatie cu perioada similara a anului trecut, castigand 760.000 de euro. Profitul ridicat este legat de cresterea cu 23% a cifrei de afaceri cu 23%, care a ajuns la 10,5 milioane euro in primele sase luni.

Citeste si:  Creditele bancare au crescut cu aproape 40%

Compania a inregistat cele mai mari vanzari in primul trimestru, de 7,6 milioane de euro. Cresterea s-a bazat pe promovarea marcii Beciul Domnesc, in care Vincon a investit 300.000 euro intr-o campanie publicitara.

Vincon este lider pe piata vinului de masa, care a avut vanzari in crestere in primul trimestru, in principal prin vanzarile la vinul in sticla de plastic.

Divizia de alcool a Vincon se lauda cu brandul sau Triumf, un coniac de calitate medie si cu Milcov, un coniac popular, care a inregistrat o importanta crestere.

Cele mai importante marci ale Vincon sunt Comoara Pivnitei (vin de colectie), Beciul Domnesc (vin de calitate superioara -premium) si Vita Romaneasca (care predomina in segmentul mediu), Galbena de Odobesti.

In ultimul an, valoarea vanzarilor Vincon s-au situat la 20,5 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul 2003. Pentru acest an se preconizeaza o crestere a volumului vanzarilor cu 20%.

Potrivit informatiilor pietei Rasdaq, unde listata, compania Vincon il are ca principal actionar pe vedeta gazonului Gica Popescu, care detine 76% din actiuni.

Producatorul de vinuri Tohani si-a schimbat recent structura actionariatului. 48% din actiunile sale au fost cumparate de firma de IT Asesoft Ploiesti, in urma unei operatiuni de majorare a capitalului social cu circa doua milioane de euro. In urma majorarii de capital, Virgil Mandru, fostul actionar majoritar, ramane cu 48% din titluri, in timp ce restul va apartine actionarilor minoritari.

Citeste si:  Inteligentii din partidul "Prostanacului"

Productia de vin prognozata pentru 2005 se ridica la circa trei milioane de litri, din care o parte se exporta. Destinatiile cele mai importante ale exportului sunt Germania, unde se vinde foarte bine Feteasca Neagra, Statele Unite si Canada.

Principalele soiuri de vin produse de Tohani sunt: Feteasca Neagra, Cabernet Sauvignon, Merlot, Sauvignon Blanc si Feteasca Regala. Firma a realizat, in 2004, o cifra de afaceri de 4,1 milioane de euro. Pentru acest an se estimeaza cresterea cifrei de afaceri de pana la 10%.

Producatorul de vinuri Vinterra International a inregistrat vanzari de 400.000 de euro, in primul semestru din 2005, aproximativ 50% din vanzari fiind realizate pe piata externa. Compania exporta de doua ori mai mult vin rosu decat vin alb, in special in Germania, Canada, Danemarca, Olanda, Belgia, Elvetia, Japonia, Coreea, Singapore. In ceea ce priveste vanzarile de vin varsat, 98% au mers catre piata externa, fata de 96% in 2004. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 18 miliarde lei vechi in 2003, in timp ce in 2004, s-a inregistrat o cifra de afaceri de 40,5 miliarde lei vechi. Vinterra International S.A. este o societate romano-olandeza, infiintata in 1998, cu un capital de peste 2,6 milioane de dolari, care a fost investit in plantatii de vita de vie, pamant si crame. Compania a lansat deja cateva brand-uri precum: “Black Peak” si “Bucur Villa” – marci inregistrate in UE si “Hariton” – pentru pietele din Anglia si Germania.

Citeste si:  Internele vor modificarea legilor proprietatii

Sondaj: cel mai cunoscut producator este Cotnari

Cotnari este cel mai cunoscut producator de vinuri de catre romani, potrivit unui sondaj efectuat, in luna mai, de Metro Media Transilvania. Sondajul realizat pe numar de 1.100 de subiecti, cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani, arata ca marca “Grasa de Cotnari” este cel mai consumat soi de vin (16%), fiind secondat de Busuioaca de Bohotin (12%). La intrebarea “Ce soiuri de vin ati consumat luna trecuta?”, 16 % din cei intervievati au spus Grasa de Cotnari, urmat de Muscat Ottonel (12%), Busuioaca de Bohotin (10%) si Feteasca Alba (9%). 26% din cei chestionati au raspuns ca au baut luna trecuta vin de Cotnari, in timp ce 14% au spus ca au consumat Murfatlar si 9% Jidvei – Tarnave.

Autor: Adrian Nuta