Pe continentul eurpean, in iunie, s-au vandut cu 50 de mii masini mai putin decat anul trecut in aceeasi luna. Singurul producator auto care nu a inregistrat un declin al acestui parametru este FIAT, in ciuda faptului ca s-a confruntat cu o serie de probleme generate de furnizorii sai de componente. Europenii au cumparat cu aproximativ 4 procente mai putine masini decat anul trecut, cifra totala fiind de 1,49 milioane unitati vandute. Aceste date au fost publicate la sfarsitul saptamanii trecute de catre Asociatia Constructorilor Auto Europeni, care a subliniat ca: „Piata auto europeana ramane inconstanta si greu de anticipat”.
Momentul de scaderea a vanzarilor este unul nefavorabil in primul rand pentru producatorii auto care sunt pe punctul lansarii de noi modele, dar afecteaza toti constructorii auto. Vine odata cu scumpirea materiilor prime, dar si a costurilor legate de producerea de componente prin terti, toate acestea pe fondul unui razboi de marketing determinat de continua scadere a pretului final al masinilor.
La o analiza mai atenta, pe prmele 6 luni ale anului, trendul este unul pozitiv. In Europa s-au vandut cu 1,3 procente mai multe masini decat in primul semestru din 2005, suma toatala fiind de 8,32 milioane de unitati.
Producatorul auto cu cel mai mare declin in iunie este Renault, care a inregistrat un regres de 12 procente. Volkswagen, brandul cu cea mai mare cota de piata in Europa, a scazut cu doar 2,1 procente, in timp ce rivalii germani de la Mercedes au crescuti cu 2,7 procente.
Studiul nu a luat insa in calcul tarile Uniunii Europene integrate recent, chiar daca o parte dintre ele detin unitati de productie (Cehia, Polonia, Slovacia etc.) .