Stellantis a anunțat că are o cotă de piață de 17,6 la suta în Europa, situându-se pe locul doi după Volkswagen.
Producătorul subliniază rezistența sa în fața unei piețe foarte dificile în primele nouă luni ale anului 2024. Cu toate acestea, întrebarea rămâne: poate producătorul a cincisprezece mărci să fie mulțumit de un rezultat care este considerat echitabil în Europa?
Într-o piață europeană care a crescut cu 1,4 la suta la sfârșitul lunii august, conform celor mai recente cifre, Stellantis a înregistrat o scădere de 3,2 procente a volumelor în Europa, cu o cotă de piață de 17,5 la suta, în scădere cu aproximativ un punct față de anul precedent. Deși Stellantis rămâne bine ancorat pe locul doi, în spatele Volkswagen, performanța grupului pe bătrânul continent lasă de dorit atunci când analizăm rezultatele pe mărci.
Adăugarea de mărci este bună pentru Stellantis
Stellantis a avut o cotă de piață de 17,6 la suta în primele nouă luni ale anului în Europa. Deși aceasta reprezintă o ușoară scădere, Stellantis subliniază că are o cotă de piață de 30 de procente în Franța și de peste 31 la suta în Italia, cu cinci modele în top zece pe aceste două piețe. În Franța, cele mai bine vândute modele sunt Peugeot 208, 308, 2008, 3008 și Citroën C3. În Italia, lista include Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroën C3, Peugeot 208 și Jeep Avenger, care rămâne cel mai bine vândut SUV. În Germania, vânzările au crescut cu peste 9 la suta, mai multe mărci înregistrând o creștere anuală de două cifre și menținând o cotă de piață de aproape 14 la suta. Țări precum Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Irlanda, România și Slovenia au înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă a vânzărilor.
Cu toate acestea, așa cum se întâmplă adesea în acest tip de analiză, imaginea de ansamblu pare mai favorabilă atunci când performanțele diferitelor mărci sunt adunate, în loc să se examineze rezultatele fiecărei mărci în parte în fiecare țară. În Franța, de exemplu, situația este mai puțin roz atunci când se iau în considerare separat performanțele fiecărei mărci.
Speranțe cu Leapmotor din China
Sosirea în Europa a primelor modele ale mărcii chineze Leapmotor, distribuite de Stellantis, ar putea ajuta producătorul să își schimbe rezultatele. Cu toate acestea, în ciuda interesului crescut pentru mașinile electrice de oraș mici și accesibile, scăderea actuală a pieței vehiculelor electrice ar putea limita creșterea vânzărilor. Acest lucru contrastează cu anul precedent, când sprijinul guvernamental, în special în Germania, a stimulat cererea de vehicule electrice.
MM