Metro a prezentat raportul financiar pe trimestrul al doilea al anului in curs. Din raport reiese ca performanta magazinelor Metro din Romania si din intreaga zona a Europei de Est a contrabalansat rezultatele negative inregistrate de companie in tarile vest-europene, in special in Germania.
Metro, a treia companie de retail din lume dupa volumul vanzarilor, a dat publicitatii raportul financiar trimestrial. Potrivit acestui raport, preluat de Reuters, activitatile grupului Metro Cash & Carry in Europa de Est au inregistrat o crestere cu 24,9% in al doilea trimestru al anului, la 2,11 miliarde de euro.
Activitatile companiei au inregistrat o evolutie pozitiva in acest trimestru si in Romania, vanzarile grupului inscriindu-se in nota ascendenta a zonei est-europene. Pe ansamblu, vanzarile Metro Cash & Carry au crescut in cel de-al doilea trimestru cu 7%, la 6,89 de miliarde de euro. Excluzand influenta cursului valutar, cresterea a fost de 5,1%, in raport cu aceeasi perioada a anului trecut.
Profitul inainte de deducerea dobanzilor, taxelor si amortizarilor (EBITA) al Metro Cash & Carry a crescut in al doilea trimestru la 230,7 milioane de euro, fata de 217 milioane de euro, in perioada similara a anului trecut. Compania a continuat sa se extinda in Europa de Est, prin deschiderea a doua noi magazine Praktiker, in Romania si Bulgaria.
Vanzarile din Europa de Est au crescut cu 16,3%, in acest trimestru fata de trimestrul similar din anul 2004. La incheierea trimestrului, Praktiker detinea 341 de magazine, dintre care 278 in Germania, sapte in restul Europei de Vest si 56 in Europa de Est.
Nu toate diviziile companiei inregistreaza profit. Supermarketurile Real si Extra Food Stores au cunoscut o scadere a vanzarilor cu 10%, in special in Germania. Diviziile care comercializeaza produse alimentare si magazinele universale Kaufhof au ratat cresterile estimate pentru acest trimestru.
Rezultatele pozitive inregistrate in Europa de Est au reusit sa compenseze pierderile de pe piata germana, unde comercializarea produselor alimentare a scazut cu aproape 6% fata de trimestrul al doilea al anului trecut. Divizia Real si-a reafirmat intentia de a patrunde pe piata romaneasca.
Ingrijorator este faptul ca acesta scadere ar putea continua, considera analistii, fapt care ar putea afecta serios afacerile companiei Metro. O contributie importanta la aceste rezultate negative au avut-o si incidentele privind calitatea indoielnica a unor produse din carne, in urma carora au fost demisi doi manageri de la Real.
Competitie dura intre supermarketurile bucurestene
Cresterea vanzarilor hipermarketurilor Carrefour si Metro in Bucuresti vine intr-un moment de competitie intensa. Patru hipermarketuri (3 Carrefour si 1 Cora), sapte magazine cash & carry (4 Metro si 3 Selgros) si mai mult de 20 de supermarketuri (Mega Image, Billa, XXL Mega Discount) lupta pentru o piata de aproximativ 2 milioane de clienti.
In plus, inca doua hipermarketuri sunt in diferite stadii de constructie, un hipermarket Cora in zona Lujerului, care este programat sa-si deschida portile in toamna acestui an, si un hipermarket Carrefour in Baneasa, care va fi inaugurat anul viitor.
In acelasi timp, Metro s-ar putea extinde pe piata bucuresteana a supermarketurilor prin divizia Real, fiind programata constructia unui magazin in zona Baneasa.