Mult-dorita nationalizare si apoi privatizare a fabricii Daewoo de la Craiova treneaza. Partea coreena ar vrea sa ridice pretul de rascumparare al uzinei de la Craiova, iar cea romana se codeste sa accepte. In acest timp, pe piata auto apar diferite zvonuri legate de potentialii investitori pentru fabrica nationalizata, dar putini iau in considerare faptul ca tocmai acestia traverseaza perioade dificile din punct de vedere financiar.
General Motors Daewoo (GMD) si-a reafirmat, recent, cu ocazia vizitei presedintelui Traian Basescu in Coreea de Sud, intentia de a participa la privatizarea Daewoo Craiova. Cu toate acestea, compania-mama, General Motors, traverseaza o perioada grea din punct de vedere financiar, vorbindu-se chiar de intrarea ei sub protectia Legii falimentului. Saptamana trecuta actiunile sale de la Bursa din New York au scazut cu 7%, pe fondul zvonurilor privind intrarea in faliment. Oficiali ai companiie au negat aceste informatii.
Cert este ca, recent, GM a anuntat ca in primele noua luni ale acestui an a inregistrat pierderi nete de aproximativ trei miliarde dolari, din care 1,6 miliarde de dolari in trimestrul al treilea al anului, iar in prima jumatate, de peste 1,4 miliarde de dolari.
Autor: Adrian Nuta