Modelul de varf al marcii Jeep este dotat cu un motor de 5,7 litri si 330 de cai-putere Jeep Grand Cherokee a intrat in 2005 aproape total reproiectat, fiind din nou disponibil in doua variante de tractiune (2WD sau 4WD), dar si intr-o gama diversa: Laredo, Special Edition, Freedom, Limited si Overland.
Imbunatatirile mecanice de anul acesta includ o noua suspensie fata si o noua motorizare de varf, asigurata de puternicul V8 HEMI de 5,7 litri si 330 de cai-putere.

Mai mult spatiu

Soferul si pasagerii au la dispozitie un spatiu in acelasi timp mai generos, mai functional si mai luxos. Masina isi pastreaza abilitatile de vehicul off-road, dar ofera acum o cu totul alta experienta pe drumurile amenajate. Secretul sta in gradul mult mai mare de control asupra vehiculului, indiferent de conditiile de rulare, facut posibil de sistemul de manevrare dinamica (DHS) – prima utilizare de catre Chrysler a unui sistem hidraulic de stabilizare activa. DHS reduce semnificativ unghiul de inclinare al masinii la viraje, permitand o manevrare mai sportiva in curbe sau la intoarceri, dar si o calatorie lina la drum intins.

Siguranta maxima

O alta premiera integrata in noul Jeep Grand Cherokee este programul de stabilitate electro-nica (ESP), care ajuta conducatorul la mentinerea stabilitatii directionale in timpul manevrelor mai dure, pe orice tip de suprafata de rulare. Sistemul foloseste semnale culese de senzori plasati in toate punctele-cheie ale masinii, determinand automat fortele de franare si acceleratia optima.
Acestea, plus alte sisteme de siguranta au contribuit la obtinerea notei maxime pentru siguranta in exploatare in Statele Unite ale Americi – cinci stele.

Citeste si:  Muncitorii estici au lasat UE sa astepte

Caroseria a fost cosmetizata

Emblematicul grilaj cu sapte fante din fata este vopsit in culoarea caroseriei la versiunea Laredo, in timp ce la modelul Limited el este cromat.
Farurile de mare performanta (becuri cu halogen) au suferit si ele modificari de structura, dar reusesc sa-si pastreze traditionala forma rotunjita.
Caroseria si toate elementele exterioare au trecut prin mai mult decat un face-lift, fiind supuse la numeroase teste menite sa le maximizeze aerodinamicitatea. De asemenea, forma caroseriei a fost conceputa sa protejeze lateralele de micile proiectile aruncate de cauciucurile celorlalte masini din trafic.

Scaune mai ergonomice, bord mai placut

Scaunele au fost si ele reproiectate, avand acum contururi precise, ferme si ergonomice. Finisarea lor difera de la model la model, dar toate asigura confort pe distante lungi.
Bordul, redesenat si el, are mai putine linii de separatie si mai multe spatii de depozitare – pe langa numeroasele aparate si indicatoare atat de utile, dar mai ales placute ochiului.
Partea din spate a masinii poate fi descrisa prin doua cuvinte: versatilitate si spatiu.
Bancheta a fost, la randul ei, reconstruita, fiind acoperita pe verso cu un material plastic usor de curatat, care imbraca si fundul portbagajului.
Amatorii de tractiune integrala au de ales trei variante: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II si Quadra-Drive II. Toate ofera posibilitatea functionarii continue in regim 4×4, insa Quadra-Drive II si al sau ELSD (Electronic Limited Slip Differentials) constituie varful de gama in materie de capabilitati off-road.

Citeste si:  80 de milioane euro pe tava asiguratorilor

Consum cu 20% mai mic

Consumul a fost si el optimizat la toate variantele de motorizare, noile Jeep-uri fiind cu 20 la suta mai eficiente decat cele din 2004.
Alte facilitati (unele optionale) includ: faruri SmartBeam (reduc automat luminozitatea la detectarea unui vehicul din sens opus), sistem DVD pentru pasagerii din spate, radio satelit, sistem de navigatie, stergatoare automate, pedale reglabile, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri si asistent parcare cu spatele.

Taxe mai mari pentru clasa SUV

Comisia Europeana s-a declarat hotarata sa puna capat abaterilor de la normele europene privind emisiile de substante poluante. De aceste abateri s-ar face vinovati mai multi constructori de vehicule zise de agrement – SUV sau 4×4. Astfel de masini vor fi clasate ca „speciale”, si nu „utilitare usoare”, cum sunt in prezent. „Legislatia actuala ofera portite de scapare pentru SUV. Noi dorim sa inchidem aceste portite”, a declarat Gregor Kreuzhuber, purtator de cuvant al comisarului Guenther Verheugen. „Aceste vehicule sunt foarte scumpe, ceea ce inseamna ca orice costuri aditionale ar fi perfect suportabile”, a adaugat el. Proiectul vizeaza introducerea, din 2008, a unor noi norme (Euro 5) mai drastice.
Motorizare: benzina (5,7 l HEMI), motorina (3,0 l CRD)
Dimensiuni: 4,74 m lungime, 2,1 m latime, 1,7 m inaltime
Capacitate rezervor: 78,7 litri
Consum mixt: 15,4 l/10,2 l/100 km
Acceleratie: 0-100 km/h: 7,1 secunde/9 secunde
Pret: incepand cu 33.855 de euro (fara taxe).

Citeste si:  Basescu se zburleste la Alianta