MasterCard, in parteneriat cu Meridian, liderul global privind recuperarea taxelor asociate calatoriilor, a lansat un serviciu care va facilita recuperarea TVA-ului în 36 de tari. Acest parteneriat se adauga listei de avantaje oferite de programele de card MasterCard Corporate si Purchasing.

Serviciul de recuperare a TVA-ului ofera companiilor mari si mici din întreaga lume o metoda rapida, usoara si eficienta de a-si recupera în proportie de pâna la 100% TVA-ul intern si extern pe care l-au platit, spun oficialii institutiei, citati de www.SMARTfinancial.ro.

Serviciul de recuperare a TVA-ului este o solutie unica ce are trei elemente: un Ghid cu Cele mai Bune Practici de educare a companiilor în privinta celor mai eficiente modalitatii de recuperare a TVA-ului; un instrument de raportare care ofera informatii online privind gradul de recuperare a TVA-ului în diferite tari; o companie externa, Meridian, care usureaza procesul de recuperare a TVA-ului.

Dezvoltat de KPMG, Ghidul cu Cele mai Bune Practici de recuperare a TVA-ului va ajuta companiile care utilizeaza carduri MasterCard Corporate sau Purchasing sa-si optimizeze programele lor de carduri, furnizând sfaturi practice privind recuperarea TVA-ului.

Citeste si:  Economisirea privita din punct de vedere al personalitatii

Serviciul de recuperare a TVA-ului utilizeaza o tehnologie ce permite posesorilor de carduri MasterCard sa vada, în timp real, cât TVA au platit ca urmare a cheltuielilor efectuate pe card, dar si o estimare a cât pot recupera. Aceasta informatie este disponibila direct prin Smart Data Online sau poate fi integrata în sistemul propriu de raportare al emitentilor.

Smart Data OnLine este aplicatia web de raportare a MasterCard, lansata in 1999, care îi ajuta pe manageri sa organizeze, consolideze si sa administreze datele financiare legate de carduri, tranzactii cu numerar si alte programe MasterCard. In prezent, este utilizata de 17.000 de firme si este promovata de 20 de banci în toata Europa.

MasterCard a însarcinat Meridian sa ofere companiilor, atât mari, cât si mici, o metoda rapida si eficienta de recuperare a TVA-ului extern, la rate exclusiviste, pre-negociate. O data ce o compania s-a înregistrat pentru serviciu, Meridian administreaza toti pasii, de la primirea facturilor, la rambursarea TVA-ului – lucru care poate fi facut în moneda pe care o alege compania – direct în contul de la banca.

Citeste si:  Contractul de credit va cuprinde toate costurile, nu doar dobanda

“Faptul ca peste 86% dintre companiile din UE întâmpina dificultati la recuperarea TVA-ului platit în afara tarii si renunta în fiecare an la 5 miliarde de euro echivalentul TVA-ului cuvenit, pozitioneaza initiativa noastra ca pe o solutie unica, automatizata de a ajuta emitentii nostri si clientii acestora. Combinând utilizarea unui card MasterCard Corporate sau Purchasing, SmartData Online, si suportul Meridian, rezulta o solutie ce ofera companiilor noi oportunitati privind eficientizarea costurilor”, spune Steve Abrams, Global Group Executive, Commercial Products, MasterCard Worldwide.

“Suntem încantati ca MasterCard a ales Meridian ca partener pentru a oferi un serviciu de calitate clientilor sai. Dreptul de a recupera TVA-ul extern asigura un mediu competitiv si echitabil, dar este în acelasi timp un proces extrem de complex. Suntem considerati liderul si inovatorul în domeniu si prin parteneriatul cu MasterCard vom putea oferi companiilor mici si mari posibilitatea de a-si exercita drepturile. Serviciul nostru este cel mai complex serviciu de recuperare a TVA-ului si ofera valoare adaugata atât posesorilor de carduri, cât si emitentilor”, a declarat Mark O´ Riordan, CEO la Meridian VAT.

Citeste si:  BVB: Indicii au crescut cu peste 2%

“Ghidul cu Cele mai Bune Practici pe care l-am dezvoltat împreuna cu MasterCard este o parte integranta a pachetului de recuperare a TVA-ului. Acest ghid nu numai ca va ajuta companiile sa evidentieze TVA-ul rezultat în urma cheltuielilor legate de calatorii si divertisment, dar ajuta si la cresterea sumei care poate fi recuperata. Acest lucru reprezinta un alt motiv pentru care companiile ar trebui sa utilizeze carduri corporate pentru a-si administra cheltuielile privind calatoriile si divertismentul, dar îi va ajuta si pe emitentii de carduri sa creasca procesul de achizitie si de utilizare a cardurilor”, spune Gary Harley, Partner la KPMG LLP.

Sursa: SMART financial – www.SMARTfinancial.ro ©