In engleza veche, cuvintele dorinta si lux erau sinonime. Probabil ca un cuvant care sa includa ambele notiuni ar fi mai potrivit pentru cei ce cheltuie sute de mii de euro pe masini scumpe. Pana la urma tot acolo te duce si un Logan si un Rolls. Si asta o spun pentru ca in urma cu o zi, aflandu-ma la volanul unui vehicul produs la Colibasi, am mers vreme de aproape 10 km, pe DN1, in spatele unui impunator Phantom. Insa trebuie sa recunosc faptul ca sunt si momente cand mi-asi dori sa spun mai multe despre mine sau starea mea doar prin simpla aparitie la bordul unei masini.

Asa fac astazi, in Romania, o mare parte a persoanelor publice. Masina este un semnalizator ideal al statusului social. Probabil ca exista deja calcule facute de consultantii in imagine in sensul asocierii imaginii anumitor persoane publice cu promisiunile brandului pe care il conduc.

Oare ce incearca sa transmita cei care isi cumpara un Rolls sau un Maibach. Dar cei care conduc un Quatroporte (si lista limuzinelor poate continua)? Dupa parerea mea reusesc de minune sa dovedeasca faptul ca au un cont cu multe zerouri si, oarecum, ca sunt oameni puternici; mai ales cand refuza sa traga pe dreapta atunci cand sunt la volanul unei astfel de limuzine. In ciuda faptului ca producatorii au gandit aceste superbe masini pentru a fi conduse de soferi, iar proprietarul sa se desfete pe banchetele din spate.

Citeste si:  Volkswagen isi mareste productia in Slovacia

Scazand din numarul de zerouri avem pe lista sportivele de lux coupeuri sau cabriolete si, de ce nu SUV-urile. Fotbalistii par a fi abonatii acestei categorii de masini. Cei rapizi s-au etalat cu BMW-uri, fundasii cu masini de gabarit mai mare, iar altii cu limuzine sport.

Oamenii cu afaceri medii conduc SUV-uri de lux pentru ca se simt in siguranta? Poate. In afaceri exista persoane care isi masoara partenerul, sau posibilul partener, in primul rand dupa masina cu care vine la discutii. Traim intr-o lume in care se poate spune ca „suntem ceea ce conducem”. Pentru multi dintre noi insa sintagma trebuie adaptata: „suntem ceea ce am dori sa conducem”.

Pentru a va oferi o imagine cat mai plastica despre cine sunteti, „aplicati-va o schema simpla”! Imaginativa ca ati avea la dispozitie un intreg parc auto cu toate brandurile auto existente in lume. Ce masina ati alege ?