In primavara anului 2023, Apple ar putea intra in domeniul realitatii virtuale si augmentate cu un headset care sa rivalizeze cu cele ale Meta (Oculus) si HTC. La ce va fi folosita? Cand va fi lansata?

Foarte mediatizata la jumatatea anilor 2010, realitatea virtuala a revenit in actualitate in ultimele luni. Din nou la moda datorita Facebook si promisiunilor sale de metavers, ar putea, in 2023, sa beneficieze de efectul Apple. Intr-adevar, atunci cand cea mai faimoasa marca californiana investeste pe o piata, in general, intreaga industrie este cea care beneficiaza.

Dupa ani de zvonuri, produsul cunoscut sub numele de “Apple Reality”, despre care s-a crezut multa vreme ca este vorba de ochelari conectati, este pe cale sa fie lansat. Potrivit zvonurilor, pana in a doua jumatate a anului 2023 (dar acest termen ar putea fi totusi decalat), Apple ar trebui sa prezinte un headset high-end dedicat realitatii virtuale si realitatii augmentate.

La ce va fi folosita casca Apple?

Aceasta este, in cele din urma, cea mai importanta intrebare: de ce vrea Apple sa lanseze un headset? In timp ce valoarea unui iPhone sau a unui Apple Watch poate parea evidenta, valoarea unui produs “de nisa”, cum ar fi o casca de realitate virtuala, este mai putin evidenta.

Citeste si:  Facebook lansează Reels

Potrivit zvonurilor, propunerea Apple ar apartine mai degraba domeniului realitatii mixte decat celui al realitatii virtuale. Intr-adevar, ar exista un ecran in fata fiecarui ochi, ceea ce inseamna ca nu vei putea vedea prin el. Cu toate acestea, si aici ar iesi Apple in evidenta, castile sale ar avea 15 camere, potrivit analistului Ming-Chi Kuo. Opt dintre ele ar putea replica mediul exterior pentru a te face sa treci la o realitate augmentata falsa, in care ai vedea lumea reala (un fel de mod de transparenta, ca la AirPods). Alte camere ar urma sa urmareasca miscarile pentru a -ti permite sa interactionezi cu aplicatiile cu ajutorul mainilor. De asemenea, alti senzori ar urmari privirea, astfel incat castile sa imite o vedere umana clasica. Totul este foarte asemanator cu castile Meta Quest Pro de la Facebook, dar propunerea Apple ar fi si mai sofisticata. Bloomberg vorbeste despre posibilitatea de a selecta o aplicatie uitandu-te la ea si pocnind degetele.

Citeste si:  Noile notebook-uri HP pentru afaceri amplifica performanta mobile