Aproximativ 30% din personalul care lucreaza in hotelurile din Romania nu este calificat, ne-a declarat ieri Mihai Rajnita, secretar general la Federatia Hoteliera. El s-a aratat nemultumit de faptul ca la noi nu prea s-au cheltuit bani cu resursele umane, iar acum Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) vine cu un ordin potrivit caruia de anul viitor personalul angajat în hotelurile din România va trebui sa aiba cursuri de specialitate. Managerii unitatilor de cazare au la dispozitie sase luni pentru a-si scoli angajatii. In caz contrar, isi vor pierde stelele.

„E o problema cu personalul calificat la nivel national, in hoteluri si in restaurante. Camerista, de exemplu, trebuie calificata, in timp ce ingrijitoarea de holuri are nevoie de o instruire“, a spus Rajnita. El a adaugat ca personalul trebuie sa fie motivat sa munceasca in hotelurile din Romania. „Cei mai multi angajati calificati sunt tentanti sa plece sa spele vase in Europa comunitara, pe 850 euro pe luna, decat sa ramana in Romania pe 150 euro“, a spus Mihai Rajnita.

Citeste si:  Consultanta nu prinde la managerii romani

Pe de alta parte, Ciprian Enea, reprezentant Marketing & PR Turism ne-a declarat ca va fi dificil ca intr-o perioada relativ scurta sa fie calificat tot personalul din hoteluri. „Cursurile de ospatari, spre exemplu, sunt scurte ca si perioada de timp. Chiar si asa, va fi greu sa califici un numar mare de persoane, mai ales ca foarte multi lucreaza la negru“, a spus Enea.